Funky Fresh Foods har fått ny meny!

16809438_10154920385237707_583402848_n

Funky Fresh Foods er en vegansk cafe som holder til på DogA i Oslo. De har drevet cafe, catering og kurs i flere år og jeg har vært en trofast fan. Nå har de fått ny meny og jeg var så heldig å bli invitert til å få smake på de nye rettene tidligere denne uken.

Den nye menyen med priser og info. Trykk på bildet for å se det i stort format.

Den nye menyen med priser og info. Trykk på bildet for å se det i stort format.

Jeg har vært mye hos Funky Fresh Foods og spist omtrent alt de har på menyen flere ganger. Da jeg hørte de skulle få noen nye retter så ble jeg selvfølgelig veldig glad, og enda gladere ble jeg da jeg fikk en hyggelig e-post fra daglig leder Josefine som lurte på om jeg ville komme og prøvesmake den nye menyen sammen med blant annet Heidi fra Oslo Vegetarfestival, Marte (tidligere leder i Norsk Vegansamfunn) og Christian fra Vegan Norway. Jeg tok med meg min flotte venninne Hege som skal forøvrig jobbe med meg på et nytt og spennende vegetarprosjekt som jeg skal lansere snart (gleder meg til å dele det med dere!).

Vi begynte med å bestille noe å drikke, og samtlige bestilte ingefær-øl (en av mine favoritter). Så kom den flinke kokken Camilla hos FFF ut og presenterte maten. Det så helt nydelig ut. Vi begynte med en sharing plate som besto av linsekebab, ovnsbakte poteter, vada med sopp og soltørkede tomater, asparges salat med sesamfrø og paprika, syltet gresskar, fennikel salat, rødbetaioli, nachos, grønnkålchips, melkefri cheddarostdipp og sist men ikke minst, helt fantastiske blomkålbiter (kunne bestilt en hel rett med bare disse!).

Trykk på bildet for å se hva slags desserter de har. Blant annet en ny snickerskake.

Klikk på bildet for å se dessertmenyen

Ikke nok med det. Etter vi hadde spist alt dette så kom Camilla ut med to forskjellige burgere. En som var laget på linser og amaranth og en som var laget på pulled jackfruit. Begge smakte helt fantastisk.

Vil du prøvesmake all denne deilige maten? Ta turen til Funky Fresh Foods på DogA i Hausmannsgate 16 i Oslo.

Åpningstider:
Mandag og tirsdag: 11.00 – 20.00
Onsdag til fredag: 11.00 – 22.00
Lørdag: 12.00 – 22.00
Søndag: 12.00 – 20.00
NB: kjøkkenet stenger 1 time før.

16809408_10154920385227707_581028999_n

Legg gjerne igjen en kommentar

