Hva spiser en veganer i jula?

Nøttestek

Er det din første jul som veganer? Kanskje du skal ha en veganer på besøk i jula? Eller du bare vil spise litt mer plantebasert denne julen av hensyn til dyr, miljø eller egen helse? 

Jeg vil først og fremst anbefale deg å lage nøttestek. Dette er skikkelig godt og er superenkelt å lage. Det finnes mange versjoner på nett, men her er link til min versjon. Den er kjempegod – jeg lover! Her kan du se når jeg lagde denne oppskriften på God Morgen Norge:

Server med ovnsbakt rosenkål med granateple og appelsin, potetmos med hvitløk, brun saus, tyttebærsyltetøy, vegisterkaker og kålrabistappe.

Jeg anbefaler på det varmeste og også prøve deg på soyaribbe i år, se hvordan man lager det her:

Prøv litt kransekuler eller pepperkakeis til dessert.

Jeg ønsker alle mine lesere en riktig så god jul og et godt nytt år, nå tar jeg meg en velfortjent julepause hjemme i Tønsberg hos familien :)

2 thoughts on “Hva spiser en veganer i jula?

  1. Jeg har i de siste årene spist vegisterkaker. Før det spiste jeg en nøttestek som inneholdt egg (jeg har vært pescetarianer og deretter ovo-lacto-vegetarianer i mange år før jeg ble veganer for ca et år siden). I fjor var første år jeg spiste helt vegansk til jul, før det har jeg spist vegetarisk julemat i ca 20 år…

    Jeg har faktisk skrevet et blogginnlegg om hva jeg spiste i år, tilbehør og dessert og alt. :-)

Legg gjerne igjen en kommentar

