Endelig kommer Narvesen med veganske pølser!

Pølser med god samvittighet

HURRA, HURRA, HURRA! De veganske pølsene til Narvesen er her! Jeg har gledet meg utrolig masse til dette og nå er de endelig ute i salg.

For noen måneder tilbake ble jeg kontaktet av Reitan Convenience AS som står bak blant annet Narvesen. De ville invitere meg og noen andre bloggere til å teste forskjellige veganpølser for å se hvilke som var best, og disse skulle begynne å selges i utvalgte Narvesen butikker. Jeg kunne ikke tro mine egne ører. Veganske pølser på Narvesen? Ting går virkelig fremover tenkte jeg.

Veganske pølser på Narvesen

Da vi testet pølsene på lokalene deres på Ensjø så var det noen ting som var ganske viktige for oss. Pris, saftighet, konsistens og selvfølgelig generell smak.

Resultatet ble ikke bare en, men to forskjellige pølser. De skal selge både en chorizo pølse og en hot dog. Woohoo! Jeg likte begge pølsene kjempegodt, så det var gode nyheter.

Pølsene skal koste 39 kroner og vil komme med et eget fiberrikt, grovt pølsebrød. Salget starter i utvalgte butikker fredag 4. november. De skal forresten stekes på en egen grill, og det var en av de tingene vi sa var kjempeviktig!

Les artikkel om pølsene i Dagbladet, med intervju med meg!

Lurer du på hvor pølsene skal selges? De skal selges følgende steder i første omgang:

Oslo: Narvesen på Oslo S (den store inne ved togtavlen) og Narvesen på Nationaltheatret (ved fontenen)
Trondheim: Narvesen på Trondheim Torg
Stavanger: Narvesen på Fiskepiren
Bergen: Narvesen på Torgalmenningen

skjermbilde-2016-11-0d2-19-13-49

Protein-vinner

hot-dogFor de som vil ha enda mer protein inn i kosten (ikke at man trenger det nødvendigvis), kan glede seg over at veganpølsene har hele 31 gram protein per 100 gram og danker lett ut både tunfisk, egg og kylling! Woohoo!

– Vi opplever en økende etterspørsel etter smartere, sunnere og grønnere mat, og vi tror at kioskmarkedet nå er modent for en slik pølsevariant. Trender som «kjøttfri mandag» viser også at det ikke bare er vegetarianere og veganere som ønsker seg dette, men også de som velger plantebasert av og til. Vårt mål er at dette skal bli et fast innslag i Narvesens pølsesortiment, sier Stian Breivik, markedssjef i Narvesen.

Se video hvor folk får teste de veganske pølsene:

Les mer om pølsene her.

Jeg er så utrolig glad for at Narvesen nå satser på veganske pølser og jeg håper hver og en av dere drar ut og støtter opp om dette slik at det kan komme på alle Narvesen butikker i hele Norge! Heier skikkelig på det.

Dette innlegget er en del av et sponset samarbeid jeg har med Reitan Convenience AS / Narvesen

10 thoughts on “Endelig kommer Narvesen med veganske pølser!

  1. Yessss endelig!!!!😊Jeg prøver den så snart som mulig for den har jeg ventet på altfor lenge! Tusen takk veganmannen😄

  2. Veldig glad for at pølsene endelig har kommet, men jeg syns det er utrolig synd at mange veganere jeg kjenner ikke kan spise dem pga gluten. Hadde håpet at det skulle være ett tilbud for dem også, men det er ihvertfall ett steg i riktig retning.

  3. Jeg skal til Oslo i kveld for å delta i fakkeltoget mot pels, og i den forbindelse vil Narvesen på Oslo S være en selvskreven stopp. Gleder meg ufattelig til å endelig kjøpe veganske pølser på Narvesen:-)

    • Hei :) Det er viktig da de fleste veganere ikke spiser kjøtt av hensyn til dyr og derfor blir det ekkelt å tenke på at pølsene har ligget og stekt oppå masse dyrefett. Så egen grill er tingen :)

Legg gjerne igjen en kommentar

