Vegan Weekend 2016

collageveganweekend

Nå er det ikke lenge igjen til en splitter ny vegansk festival tar plass, nemlig Vegan Weekend i Sandnes. Jeg drar ned for å ha kokkekurs og gleder meg utrolig masse!

Siste helgen i september er det duket for en helt ny vegansk festival. Carsten og Jorunn Bonderup er ildsjelene bak festivalen og har startet den i samarbeid med Quality Hotel Residence. Les intervju med dem hos Vegetarbloggen her.

Meld deg på facebook eventet for festivalen her!

James AspeyDet er mye spennende som skal skje denne helgen. Det blir konsert, massevis av god mat, mulighet til å møte masse hyggelige mennesker, flotte utstillere og ikke minst utrolig mange spennende foredragsholdere. To av de jeg gleder meg aller mest til er James Aspey og Melanie Joy.

Aspey er en engasjert aktivist som ikke snakket på ett år for å sette fokus på dyrs lidelser i industrielt husdyrhold. Melanie Joy er en anerkjent forfatter og aktivist. Hun har blant annet gitt ut boken «Why we love dogs, eat pigs and wear cows».

På lørdag skal jeg holde et lite kokkekurs hvor jeg skal lage veganske snacks som blant annet grønnkålchips og deilig banan-iskrem. Vil du være med på det så er det fra 10.00-11.00. Les mer om alle foredrag og kurs her.

Jeg håper mange tar turen til Sandnes denne helgen for å støtte opp dette arrangementet og også få masse god inspirasjon og få smake massevis av god mat.

Les mer på www.veganweekend.no, følg de på facebook og meld deg på her!

4 thoughts on “Vegan Weekend 2016

  1. Hei! off topic, MEN jeg husker at jeg leste hos deg at Narvesen skal begynne ha veganpølse på utvalgte steder i høst…. syns jo det begynner bli høsttider nå og jeg vil ha pølse!! :D
    har du noen inside information? kommer den snart?? :D

Legg gjerne igjen en kommentar

