På matkurs hos Mirja fra Made With Love Raw kaker

Mirja Finstad

Jeg bare elsker å dra på matkurs med andre kokker. Det er så inspirerende å se hva slags type mat andre liker å lage og tips og triks de har i ermet. Jeg var nylig på kurs med flotte Mirja fra bakeriet Made With Love Raw kaker og fy søren så mye god mat vi fikk smake på!

Miras TiramisuJeg dro ut til Huk og til en utrolig koselig leilighet omringet av masse blomster og trær. Det luktet nydelig og Mirja kom ut og hilste på meg i det jeg kom. Jeg kom inn og det sto karafler med vann på bordet og et fint oppskriftshefte på stolen min. Jeg var skrubbsulten og begynte å glede meg.

Mirja begynte med å fortelle litt om raw food og sin reise for å kurere mange av sine egne helseplager med mat. Vi tar en introduksjonsrunde blant deltagerne og mange forteller at de ønsker å spise sunnere og bli kvitt magesmerter, tretthet og mer som muligens kommer fra maten de spiser.

Kokkekurs med Mirja

I løpet av de fire timene vi er der så lager Mirja mange nydelige retter. Blant annet over-natten-havregrøt med sjokolade, mango youghurt, chiagrøt, bounty sjokolade, sorbet, sjokoladekake og en nydelig tiramisu dessert.

Sorbet iskrem

Hjemmelaget bounty

Chiagrøt

Mirja er kunnskapsrik, flink og positiv og jeg kan absolutt anbefale hennes kurs til de som har lyst. For å lese mer om kursene hennes, kan dere gå inn på bloggen hennes eller følge henne på facebook.

Legg gjerne igjen en kommentar

