Oppskrift på perfekte grønnkålchips

image1 (2)

Grønnkålchips er noe av det beste jeg vet. Det er i tillegg sunt og superenkelt å lage. Dette bør du absolutt prøve om du ikke har smakt det før.

Hvorfor er grønnkål så bra? Les denne artikkelen på nettsidene til Opplysningskontoret for frukt og grønt.

Du trenger:

1. Skru på ovnen på 150 grader og legg bakepapir på to stekebrett.
2. Skjær av stilkene på grønnkålen og riv eller kutt i mindre biter. Et tips er å bruke saks. Trenger grønnkålen å vaskes, så gjør du det og tørk den godt etterpå med kjøkkenpapir. Ta den så over i en stor bolle.
3. Hell over olivenoljen og masser forsiktig grønnkålen med fingrene så all grønnkålen blir dekket med olje.
image24. Bland sammen krydderet i en skål. Bytt gjerne ut hvitløkspulveret med løkpulver, eller det røkte paprikapulveret med vanlig paprika eller cayennepepper om du ønsker det. Bare prøv deg frem med smaker du liker og krydder du har tilgjengelig.
5. Strø så over litt og litt krydder og rist på bollen så alt krydderet blander seg på grønnkålen.
6. Fordel grønnkålen på de to brettene. Pass på at de får litt plass og at bitene ikke ligger oppå hverandre.
7. Stekes først på ti minutter, så snur du brettene og steker på enda ti minutter.
8. La de gjerne ligge og kjøle seg ned litt før du begynner å spise (selv om det er utrolig vanskelig, for dette er skikkelig snadder!)
Se på denne vakre grønnkålen <3

Se på denne vakre grønnkålen <3

2 thoughts on “Oppskrift på perfekte grønnkålchips

  1. Den her må jeg prøve!!! I dag har jeg laget din bananis og den var kjempe godt:) Jeg har blitt veganer før ca. en måned siden (etter at jeg var på Oslo vegetarfestival), beste ting jeg har gjort for både dyrene og kroppen min. Tusen takk for den fine bloggen Thomas:)

Legg gjerne igjen en kommentar

