Vinn signert utgave av Veganmisjonens nye kokebok!

Veganmat på sitt beste bokMin gode venn og kollega Jane H. Johansen som står bak bloggen Veganmisjonen har gitt ut helt ny kokebok som heter «Veganmat på sitt beste», og jeg har fått en kopi som jeg gjerne vil dele ut til en av leserne mine her på bloggen. Alt du behøver å gjøre er å skrive en kommentar på dette innlegget om hvorfor du har så lyst på boken. Vinneren blir trukket over helgen!

Hvis du ender opp med å ikke vinne, så kan du selvfølgelig kjøpe boken her, i bokhandlere over hele landet eller på Vegansk Julefestival lørdag 12. desember. Jane skal ha kokkekurs og boksignering der, så det gleder jeg meg veldig til.

PS: Vinneren er nå trukket!

47 thoughts on “Vinn signert utgave av Veganmisjonens nye kokebok!

  1. 1. Jeg er en veganer som liker å lage mat, får meg selv og for andre.
    2. Jeg har ikke mange veganske venner.
    3. Utvide mine kokkekunnskaper, så jeg kan også kunne vise mine venner at man kan lage kjempegod mat mens dyra kan leve sine liv i fred og med et smil ilag med oss enn for oss.
    4. Skryte av Jane H. sine fine oppskrifter som vil forhåpentligvis være med på å overbevise mine nære å sjekke ut hennes bok for dem selv i tillegg til veganisme generelt :)
    5. Takk for tiden og ønsker alle deltakere lykke til :)

  2. Hei, jeg er forholdsvis ny vegetarianer, med kun én annen vegetarianer i min krets. Vi spiser mye av de samme tingene sammen; vegetar-nachos, -wok, -pizza eller -take away indisk. Vi trenger sårt ny inspirasjon, så boken hadde blitt satt stor pris på.

    P.S. Min vegetarianervenn fyller 40 år 5. desember, så kanskje han skulle fått den i gave? DET hadde vært gull :-D

  3. Har veldig lyst på boka så jeg kan gi den i julegave til en venn som er interessert i å bli veganer, men trenger noen tips og inspirasjon for å komme helt dit :)

  4. Både kjæresten min og jeg studerer biologi, begge er veldig opptatt av miljø og dyrevelferd. Ett av de mest effektive tiltakene vi veit om er å spise vegansk! Det var faktisk kjærestens forslag å begynne med det. På den tida visste han ikke engang hva avokado eller squash var! :D
    Veganmisjonen har vært inngangen til vårt veganske eventyr og vi bruker alltid minst én oppskrift fra henne hver eneste uke, hun er helt fantastisk! :D Det ville vært kjempegøy å vinne boka hennes for å kunne fortsette å bli inspirert til spise all denne deilige maten og dele den med hverandre og venner :D

    (Vår favorittdessert er selvsagt Veganmannens fantastiske sjokoladekake ;) )

  5. Jeg har lyst på denne boken for jeg har etter 16 år som vegetarianer begynt å spise mer vegansk. Det er mye nytt å lære og jeg trenger litt mat inspirasjon. Boken står på ønskelisten men det hadde jo vært kjekt å få den før jul. og det er jo veldig stas med signert utgave :)

  6. Jeg har kjempe,super, mega MASSE lyst på denne boken fordi jeg ikke har så
    Mange veganske kokebøker så å ha Veganmisjonen sin hadde gjort samlingen min så mye mer komplett , også elsker jeg bloggen til Jane og bruker oppskriftene hennes støtt
    Og stadig. Å ha hennes beste oppskrifter samlet i en bok jeg kan bruke daglig hadde gjort tiden
    Min på kjøkkenet enda morsommere, veldig mye mer oversiktlig enn å lete gjennom mobilen og jeg lover å bruke den hver dag<3 ps. Skal lage de myke små
    brødene hennes i dag, gleder meg:D

  7. Har veldig lyst på boka fordi typen er komplett ubrukelig til å lage veganmat – og synes det er på høy tid at han begynner å lage litt mat her i huset også!

  8. Jeg ønsker meg denne boka, fordi Jane har så mange fine oppskrifter – og det er så koselig å bla gjennom kokebøker i innbundet form for å finne inspirasjon.

  9. Hei! :) Jeg ønsker meg denne boka i bursdagsgave! (Har bursdag på Mandag) hoho.
    Jeg trenger også litt mere tips og triks i hverdagen som veganer. Jeg ønsker også å motivere andre i bygda til å spise mer vegansk! Dette har jeg blant annet fått til med fokus i lokalavis på nett i Volda : http://www.nernett.no/article/39389 Og via helsekostbutikken min, Sunkost Volda.
    – Kjempefin blogg! Mange kunder i butikken min snakker om «veganmannen» sin blogg, og veganmisjonen! Dere gjør en knallbra jobb med å spre enke gode oppskrifter. Mvh Janne

  10. Jeg ønsker meg denne boken av mange grunner, men to hovedgrunner er vel for at jeg ønsker å vise fysisk mine middagsgjester hvor jeg henter inspirasjon! Mye finere enn å vise til en blogg:) En annen grunn er at jeg synes det å stå med en fysisk kokebok på benken, er mye koseligere enn en laptop. Det er en viss sjarm i at boken får fettflekker og andre matmerker, så man ser at den er godt brukt! :)

    God helg.

  11. Jeg vil veldig gjerne vinne bok! Blir gaaaal av å klikke frem oppskrifter på mobilen, og skjermen skrur seg av, og jeg må grise den til med alt fra olje til vegisterkakedeig, i tapre forsøk på å finne frem til oppskriften igjen…

  12. Vi har nylig sluttet å spise kjøtt fra miljøhensyn, så en kokebok med masse deilige, kjøttfrie oppskrifter hadde vært fantastisk!

  13. Jeg har lyst på boken fordi jeg elsker å lage mat etter nye oppskrifter! Jeg er ganske ny som veganer og kunne derfor trengt litt ekstra inspirasjon til matlagingen:) I tillegg elsker jeg bloggen, og er derfor sikker på at jeg kommer til å digge boka!

  14. Eg har lyst til å vinne kokeboka til Jane fordi eg synest ho har ein fantastisk inspirerande blogg som eg har lese og laga oppskrifter frå i mange år. Det er noko eige med å kunne bla i ei kokebok og vite at dette er rettar som ho har valt ut spesielt til den boka. Jane sine rettar er òg mat som får folk til å samle seg rundt bordet og kose seg, same kva diettar dei fylgjer til vanleg. Og som ein ekstra grunn så hadde det vore utruleg gøy å vinne boka fordi eg har bursdag om ei veke, og det hadde vore ein perfekt bursdagspresang. :)

  15. Jeg vil gjerne være med, og veldig gjerne vinne. Jeg er ikke veganer/vegetarianer, men jeg bruker Veganmisjonens oppskrifter ukentlig, og flere ganger i uka. Grunner er at jeg av helsemessige årsaker har funnet ut at kroppen min har det bedre med vegansk/vegetarisk kosthold. Mindre smerter, bedre form, mer energi og overskudd. Og til og med mine kjøttspisende venner og familie spiser gjerne mat jeg har laget med disse oppskriftene, og de synes at det smaker godt, kansje til og med bedre enn det de vanligvis spiser. Det er også et pluss at mine barnebarn på mellom 1 og 10 synes det er stas å spise maten mormor lager 😊

  16. Jaa, vil gjerne vinne boka til flinke Jane! En god begrunnelse må være at jeg bor i nordNorge hvor man MÅ lage maten sin selv :)

  17. Ønsker å vinne denne! Mamma (som har vært vegetarianer i 20 år, nylig ønsker å bli veganer) har nevnt det for meg at denne boken ønsker hun seg til jul! :-) Hadde vært gøy å gitt henne en signert utgave som julepresang!
    Klem Malin

  18. Jeg prøver meg jeg og :) Familien min trenger inspirasjon! Vi bor i nordnorge, og har ikke vegankafèer eller restauranter i nærheten. Janes oppskiftter er fantastiske, og om vi skulle være så heldige å vinne -blir boka flittig brukt :) Det blri den helt sikkert uansett hvem som vinner den :) Ha ei fin helg alle sammen!

  19. Jeg er en vegetarianer som gjerne skulle blitt veganer, men jeg sliter med å få i meg nok proteiner (og med mat generelt). Det hadde vært en utrolig fin julegave å få en bok med gode oppskrifter som dekker proteinbehovet. Det er alltid enklere å lage næringsrik mat når man har en god bok å slå opp i, og etter å ha vært på kokkekurset dere hadde i Trondheim skjønner jeg at denne boka må være helt super! :)

  20. Jeg har skikkelig lyst på denne kokeboken fordi jeg har begynt å spise mer plantebasert og da trenger jeg en flott bok som kan hjelpe meg på veien!

  21. Jeg har kjempelyst på denne boken så jeg og samboeren min kan bli flinkere til å velge vegetarisk/vegansk i stedet for kjøtt, det blir en fin måte for oss å være sammen på, samtidig som vi tar bevisste matvalg som er bra for oss og miljøet, jeg vil også bli flinkere til å lage mat og har veldig lyst til å utforske kjøttfrie matretter og ta det inn i min hverdag <3

  22. Fordi jeg fortjener det !
    Trenger inspirasjon og hjelp er veganer og vil jo overbevise flest mulig at det er veien og gå , jobber på et sykehuskjøkken hvor det hadde vært bra å ha med boka sånn at pasientene også kunne fått glede av all kunnskapen til Jane 😀

  23. Jeg ønsker å vinne boken, for jeg har fulgt prosessen på Snapchat lenge og har hatt lyst på den lenge. Jeg har aldri hatt en signert bok før, og blir mye inspirert av Veganmisjonen. har også ofte problemer med å få tak i vegetar/vegankokebøker her jeg bor uten å måtte bestille på nett.

  24. Denne boka har jeg ønsket meg siden jeg fikk vite at den skulle utgis. Jeg er en «gammeldags» husmor som er hjemme med to nydelige gutter på tre og fem år. Med kun én inntekt blir det ikke alltid mulig med de innkjøpene man gjerne ønsker å gjøre. Derfor står dessverre ikke denne godbiten av en kokebok i bokhylla mi ennå…
    Vi er nesten vegetar og med minstemann med melkeallergi blir det mer og mer veganma på oss. Denne kokeboka hadde gitt masse glede og inspirasjon i vårt hjem <3

  25. Ooooh! Jeg prøver å inspirere venner og familie rundt meg til å spise mer vegetarisk. Denne boken hadde derfor vært en fantastisk julegave til min søster som sliter med å finne vegetarretter som mannen hennes blir mett av :)

  26. Jeg har utrolig lyst på boka siden jeg har brukt nettsiden hennes mye når jeg har laget middag til mine venner som er «kjøttiser». Og de har elsket maten! Nå vil jeg bruke boka til å lage deilig vegansk mat til svigermor, for å bevise at en middag kan bestå av mer en bare kjøtt og poteter. :)

  27. Jeg digger Jane! Hun var den første plantebaserte bloggeren jeg kom borti da min datter ble veganer for fire år siden. Selv har jeg vært med på reisen, men er ikke helt i mål. Jeg kaller meg vegetarianer (sluttet med kjøtt og fisk september 2014), men er egentlig 99% veganer! :-D

  28. Hei! Jeg er 17 år og har vært veganer i en måned :) Jeg er så utrolig inspirert av både dere og andre veganere. Det hadde vært så utrolig gøy å fått denne boken som noe som kan gi meg enda mer inspirasjon, interesse og, ikke minst, glede, hehe! Jeg er glad for å være veganer og denne boken hadde gjort denne opplevelsen enda et hakk bedre! :D

  29. min mann var vegetariener i mange år , men så klarte han rett og slett ikke lenger finne inspirasjon….nå er vi begge i gang med å finne ny livstil og inn i vegetarverden med oss begge denne gangen. Om det blir totalt vegan gjenstår å se men med denne fantastiske kokeboken er vi godt på vei :) krysser fingrene :)

    mvh
    Kjerstin
    wilak@online.no

  30. Åh jeg elsker bloggen til Jane! Hun er sååå utrolig flink og kreativ! Når jeg først ble veganer var bloggen hennes en stor redning for meg! Jeg hadde ingen anelse om at vegansk mat kunne smake så utrolig godt! Og i tilegg være enkelt å lage! Hun er virkelig ekspert på vegansk burger, og festival burgeren hennes er en stor favoritt hos meg. Jeg har suuper lyst på kokeboken fordi da kan jeg gi den i julegave til mammaen min! Hun er ikke veganer og spør stadig om hva jeg egentlig spiser. Derfor hadde det vært utrolig gøy å kunne gi henne boken i julegave, slik at hun kan se alle de nydelige veganske oppskriftene som finnes! Og forhåpentligvis bli inspirert til å spise mindre kjøtt. Ikke minst kan jeg låne kokeboken! Den kommer garantert til å bli godt brukt :) Men uansett om jeg er så heldig å vinne eller ikke. Ville jeg bare si at jeg gleder med MASSE til den veganske julefestivalen 12 desember! Jeg og kjærsten min reiser fra Bodø for å delta på festivalen og vi gleder oss! Synes det er fantastisk at du arrangerer et slik arrangement. Det er vår første jul som veganer så jeg er sikker på at vi får masse ny inspirasjon til både jule og nyttårsmiddag. ellers ønsker jeg deg en god helg! :)

  31. Hvorfor jeg vil denne boka? Jeg har vært vegetarianer i 9 år, har smått begynt med vegansk nå. Selvom jeg er fra en liten by med begransa utvalg så har jeg det kjempe gøy med oppskriftene til veganmisjonen og det har kommet en uventa lykke for meg med all den oppfinnsomheten ved å lage god mat fra bunn av. Nå vet jeg bedre hva jeg og kjæresten får i oss i løpet av dagen:) Jeg kan fortsette å leke med hennes oppskrifter via blogg, men for kjæresten min som er ny på dette så vil denne boka hjelpe han veldig mye.

  32. Ønsker meg boka fordi jeg elsker Veganmisjonen! Det er den beste bloggen noensinne! Dessverre er det av og til upraktisk å bruke en blogg når man skal lage mat, og mye søl har blitt gjort på dataen igjennom tidene. Så en kokebok ville vært midt i blinken! Jeg tror en kokebok om veganmat kunne hjulpet meg til å ta det siste steget mot å bli 100% veganer. Og det ville jo vært supert!

Legg gjerne igjen en kommentar

