På kokkekurs med Raw Living Food Norway

SAMSUNG CSC

Jeg var nylig med på raw food kokkekurs med den flinke kokken Inger Kjærstad som står bak konseptet Raw Living Food Norway. Kurset ble holdt på Eterfabrikken bak Østensjøvannet, og det var et utrolig kult lokale å være i. Man kan lese mer om det her.

Inger har jeg møtt på endel festivaler hvor hun har hatt med seg nydelig mat og jeg ville gjerne lære litt mer om hvordan jeg kunne lage dette selv hjemme så jeg meldte meg på kurs.

182516267

Kurset begynte med en introduksjonsdel og litt av historien bak Eterfabrikken. Så ble vi delt opp i tre grupper og alle fikk utdelt oppskrifter som vi skulle lage.

190241613

Vi skulle lage juice (en syrlig grønn juice, en rød juice med litt «sting» og en søt orange juice), tre forskjellige smoothies (en grønn, en med sjokolade og en sommersmoothie), tre forskjellige dressinger (en bærvinagrette, en koriandermarinade og en sjokoladesaus), og til slutt to salater og en dessert (en squashtartar, en sommersalat med spiselige blomster og en sommerdessert med sjokolade).

190234377

Vi fikk også et lite mini-kurs ute hvor Inger forklarte hvilke blomster som er gode å spise. Det var veldig spennende. *Ønsker meg hage!*

190239271

Til slutt var det tid for å spise all den gode maten, og den skuffet absolutt ikke. Veldig godt og man føler man spiser noe veldig sunt :) Det var også utrolig mye hyggelige folk med på kurset, så det var en veldig fin bonus.

190245964

2 thoughts on “På kokkekurs med Raw Living Food Norway

Legg gjerne igjen en kommentar

