Vel overstått kokkekurs – grønn sommermat for alle

SAMSUNG CSC

I går arrangerte jeg og Jane fra Veganmisjonen.com enda en dag med veganske kokkekurs i Oslo. Temaet denne gang var «Grønn sommermat for alle». Sommeren er jo en tid hvor det er mye kjøtt på asjettene rundt omkring, men vi ville vise at grillsesongen trenger ikke å bli kjedelig selv om man ikke spiser dyr.

SAMSUNG CSC

Vi hadde to kurs, et kl. 11 og et kl. 15.30. Det var nesten helt fullt på begge to, og det er veldig gøy. Det motiverer oss til å arrangere flere kurs fremover, og vi har mange spennende temaer som vi tenker på å ha. Skriv gjerne en kommentar under på innlegget, eller send meg en e-post om dere har noen ønsker om kurs vi skal ha. Gjerne også om dere bor i andre byer i Norge og vil vi skal komme dit.

Her juicer jeg fersk vannmelon og lime-juice, i helt ny juicemaskin fra Philips.

Her juicer jeg fersk vannmelon og lime-juice, i helt ny juicemaskin fra Philips.

Vi lagde blant annet to forskjellige burgere, hjemmelaget thousand island dressing (kommer på bloggen snart), aioli, fylte portobello-sopp, vannmelon og lime-juice, sorbetkake (oppskrift kommer snart), soyasteak, potetsalat, rucculapesto og mye mer.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Her kutter jeg opp sorbetkake :)

Her kutter jeg opp sorbetkake :)

Send meg gjerne en e-post gjennom kontaktskjema hvis du vil få info om neste kurs vi skal ha.

SAMSUNG CSC

Tusen takk for oss for denne gang! :)

13 thoughts on “Vel overstått kokkekurs – grønn sommermat for alle

  1. ååh, maten så utrolig digg ut!! :) magen romler! Må komme meg på et sånt kurs! Er det mulig å finne disse oppskriftene på nett også?

  2. Det ser ut som det var god stemning på kokkekurset! Til deg som er så dyktig til å bake har jeg et spørsmål, vet du hvordan det er mulig å lage hjemmelaget vegansk fløte? Bor sånn typ i Gokk i Vold og har store vanskeligheter med å få tak i alle veganske «melkeprodukter» med unntak av kokosmelk, men hadde vært fint å kunne lage av mandler, havre, etc.

      • Jeg har bare sett rundt på de norske bloggene, men jeg får vel søke verdensveven litt :) Må ha en oppskrift fra bunnen, Gokk i Vold har nemlig ikke soyamelk heller…

    • Jeg tror du kan lage det med mandler (eller andre nøtter), bare å tilsette mindre vann enn når du lager mandelmelk:)
      Ellers er det tykke på kokosmelken fint å bruke til veldig mye.

Legg gjerne igjen en kommentar

