Ute av «Kakekrigen»

_MG_9498R-001

Etter bare to episoder så ble jeg dessverre stemt ut av «Kakekrigen». Jeg var veldig overrasket over avgjørelsen, og selvfølgelig skuffet. Men sånn er det. Noen må ut. Selv om kaken min ikke ble kald i tide og kremen smeltet på toppen, så synes jeg at den ble kjempegod og den hadde mange forskjellige komponenter. Jeg tenkte «go big or go home», men jeg endte opp med å gjøre begge deler :)

Selve innspillingen i København var stressende, men også veldig gøy og lærerik. Det beste var å bli kjent med de andre i min gruppe, fire flinke og fantastiske damer. Programleder Fridtjof var også veldig støttende og positiv gjennom hele innspillingen.

Hvis jeg skal fortelle litt om ting som ikke var så bra, så var det blant annet at jeg fikk en del feil ingredienser. Soyakrem som ikke kunne piskes, en dansk tofu som luktet litt rart som Monica påpekte og en del andre danske produkter som oppførte seg litt annerledes enn de jeg er vant med å bruke. Så det var veldig kjedelig, når denne kaken vanligvis blir veldig bra. Ellers var det veldig varmt i studio med alle lysene, og alle var inn og ut av de samme to fryserne så det var umulig å få kaken og geleen til å bli kalde. Men sånn er det bare :) Jeg unner Ellen, Veronica, Lisbeth og Tonje masse lykke til videre for resten av uka.

_MG_9596R-001

FEM søker nå nye deltagere til en ny runde, og jeg håper flere veganere melder seg på. Det er en veldig morsom opplevelse, og jeg håper det kommer mer frem om hvor lett og bra det er å bake uten egg og melk.

Takk for alle flotte kommentarer fra dere, og at dere har fulgt med :) Jeg får håpe på mitt eget program i fremtiden isteden! ;)

_MG_9806R-001

4 thoughts on “Ute av «Kakekrigen»

  1. Hei på deg. Så på kakekrigen. Idag prøver jeg meg på vegankaka di. Inspirerende!! Har ikke bakt på mange år ,da ingen i familien vil ha så mye søtsaker og usunn mat. Dette er jo søtt, men ikke så usunt kanskje. Spent på resultatet, ikke så mye tidspress her:-) Desverre er det dyrt med vegan og økologisk mat her i landet…Lykke til videre med vegan mat og gode oppskrifter:-)

Legg gjerne igjen en kommentar

