Vegansk og rå bryllupskake

2013-09-22 00.42.38

Forrige helg lagde jeg min aller første bryllupskake. Jeg var litt nervøs, med tanke på at det var en jobb jeg tok veldig seriøst. Men den endte opp å bli veldig bra, om jeg kan si det selv :)

Bruden ønsket seg en naturlig kake, med mye farger, bær og spisbare blomster.

2013-09-21 21.34.27

Jeg lagde tre forskjellige kaker. Alle var uten gluten, egg, melk, sukker og soya. Så altså mest mulig allergi-vennlig. Alle kakene var dessuten helt rå, det betyr at de ikke stekes.

Den nederste kaken var en sjokoladekake med avocado/lime frosting. Jeg pyntet med bringebær, physalis og jordbær formet som et hjerte.

2013-09-21 21.13.04

Kaken i midten var en gulrotkake med cashewkrem. Pynt var valnøtter, kanel, pistasjenøtter og gojibær.

2013-09-21 21.12.50

Kaken på toppen var en pina colada kake med rom. Pynt var spisbare blomster og røstet kokos. Se oppskrift her.

2013-09-21 21.14.27

Det var forresten mitt aller første veganske bryllup, og maten var helt nydelig. Catering firmaet Gå Vegan hadde laget fantastisk mat. Menyen var som følger:

Vegeboller i chilirødvinssaus, asparges med hollandaise, tomatsalat, vårruller med dipp, stekte poteter picante, fylte sopphatter, smørbønner i kokos, tabbouleh, aioli, focaccia, tzatziki, oliven, artisjokk og soltørkede tomater i hvitløksolje. Bildet under viser bare noe av det som var der :)

2013-09-21 19.01.45

Det var også flere som hadde bakt kaker, cupcakes og rå boller. Her er noe av det som var på kakebordet.

2013-09-21 21.21.06

 

10 thoughts on “Vegansk og rå bryllupskake

  1. Himmel og hav, du er dyktig til å lage kake! Om den smakte bare halvparten så godt som den så ut til, så må den ha smakt himmelsk :)

  2. Heia Thomas, – bryllupskaka var fantastisk vakker og smakte sååå godt. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger både på kakene og på middagsrettene. Dagfinn og jeg er superfornøyde:) De andre kakene var det Heidi Røneid og Siw som laga. Vi anbefaler både Gå vegan, Veganmannen og Heidi hvis noen går i partytanker:)

    • Tusen tusen takk! Er så glad dere likte den :) Det var et nydelig bryllup, og mitt aller første veganske bryllup! Forhåpentligvis ikke det siste :) Kakene til Siw og Heidi var også helt nydelige! Og selvfølgelig maten til Gå Vegan.

Legg gjerne igjen en kommentar

