Hjemmelaget ripssyltetøy

2013-09-11 17.58.36Jeg plukket litt rips og solbær i hagen til en venninne for en liten tid tilbake. Solbærene fryste jeg ned for å ha i smoothie, og ripsene lagde jeg syltetøy av. Her er oppskriften jeg brukte. Enkel og grei.

  • 200 gram rips
  • 50 gram sukker
  • 1 ts fiberHUSK (kan sløyfes)

Rens ripsene og kok opp i en kjele med lokk. Tilsett så sukker og fiberHUSK. Ta over på glass. Hvis man ønsker syltetøyet litt søtere, kan man selvsagt tilsette litt mer sukker. Jeg liker det litt syrlig. FiberHUSKen tilsatte jeg for å få det litt mer fast, denne kan sløyfes om man ikke har.

2013-09-11 17.28.26

2013-09-11 18.01.33

 

Legg gjerne igjen en kommentar

