Hjemmelaget eplemos

2013-09-11 17.39.41For noen dager siden var jeg på lovlig epleslang hos en venninne. Bestemte meg for å lage blant annet eplemos av eplene. Her er min enkle og gode oppskrift.

  • 2 kg epler
  • 3 dl vann
  • 1-2 dl sukker (smak deg frem)
  • 1 ts kanel

Skrell eplene, og fjern eplehuset. Kutt i biter og ha i en kjele med vannet og kok opp, gjerne under lokk. Mos eplene når de er varme og tilsett sukker og kanel. La det småkoke i noen minutter og ta så over på glass.

Jeg lagde litt ekstra så jeg kan gi noen glass til venner og familie :)

2013-09-11 16.19.41

2013-09-11 16.31.05

2013-09-11 17.23.55

 

Legg gjerne igjen en kommentar

