Konkurranse: Vinn bøker!

Hurra, har nå publisert over 200 innlegg :) Da må det en ny konkurranse til. Har fått sponset to bøker som jeg tenkte å dele ut til to heldige vinnere.

2013-06-11 20.50.55Den første boka jeg skal gi bort er «Kina-studien». Det er den mest omfattende ernæringsstudien som er laget og kommer med oppsiktsvekkende resultater for langvarig helse.

Her er beskrivelsen av boken:

Interessen for kosthold er større enn noen gang. Det diskuteres mat og helse i alle medier og det er enormt mye informasjon som vi skal forholde oss til. Vet vi egentlig hva vi må spise for å bedre helsen vår? Kinastudien gir svar på disse spørsmålene i tillegg til mange flere. Det 20 år lange arbeidet ble påbegynt i 1983. I utgangspunktet var forfatteren overbevist om animalske proteiners ernæringsmessige fortreffelighet. I boken beskriver han hva som fikk han til å snu. Det koker ned til tre ting: frokost, lunsj og middag. Kinastudien ble utgitt i 2006 i USA og har solgt 750 000 eksemplarer – nå blir den lettere tilgjengelig for nordmenn når den utgis på norsk.

Kjøp den hos Flux. Den er veldig interessant og informativ!

2013-06-11 20.51.02Den andre boken heter «Supermat», og er skrevet av Trine Berge og Sara Chacko. Den kom ut for to år siden, men jeg har ikke oppdaget den før nå.

Her er beskrivelsen av boken:

Supermat er matvarer som inneholder ren, høykonsentrert næring. Inkluderer du supermat i kostholdet, vil du oppleve at du får større overskudd, mer energi og bedre helse. Kroppen renses, huden får ny glød og din biologiske alder reduseres radikalt etter hvert som cellene i kroppen fornyes. Du kan lese om nesten 50 forskjellige matvarer, litt historikk, hvor de opprinnelig kommer fra, hvilke næringsstoffer de inneholder og hva slags virkning de har på kroppen. De mange oppskriftene gir deg en rekke gode ideer om hvordan du kan inkludere supermat i kosten din. Prøv deg frem. Lek, smak, eksperimenter. Du vil snart oppleve en rekke positive forandringer!

Boken kan kjøpes her. Jeg personlig elsker superfoods og bruker det daglig :)

NB! Denne boken er ikke vegansk, og inneholder oppskrifter med animalske produkter!

Så hva venter du på? Skriv i kommentarfeltet under hvilken bok du har lyst på, så trekker jeg ut to heldige vinnere. Hvis du ønsker begge to, så må du skrive to kommentarer. En for den ene boka, og en for den andre :) Trekker en tilfeldig vinner nå på fredag kl.16 (alle kommentarer må være inne før dette)! Husk også å skriv inn e-post adressen din i skjemaet under så jeg kan få kontaktet vinnerne.

Lykke til :)

35 thoughts on “Konkurranse: Vinn bøker!

  1. Hei Thomas! Du er snill, og jeg har kjempelyst til å vinne Kinastudien! Begynte å lese den da jeg var på meditasjons-woofing-ting i Portugal, og så fikk jeg ikke kommer halvveis en gang før jeg måtte hjem. Krysser fingre og tær for meeeg! :)

  2. Jeg ønsker meg Kinastudien! :D Har lest den på engelsk, men det er noen år siden så hadde vært gøy å lese den igjen. Denne gangen på norsk :)

  3. Hei Thomas :) Delt glede er den beste glede :) Jeg önsker meg veldig Kinastudien,så enormt lenge vile lest denne,men ennå desverre ikke kunnet prioriter boken.

  4. Jeg vil gjerne vinne supermat :) synes den høres ut som noe for meg da jeg trenger både mer overskudd og mer energi :)

  5. Supermat! Da kommer jeg til å lage sunnere mat til meg selv og til de i kollektivet jeg bor i! Da er det fler som kommer til å nyte godt av boka! God sommer!

  6. Jeg er vel så klein at jeg skriver to kommentarer da :-P
    Har hatt skikkelig lyst til å lese Kinastudien en stund nå. Så hadde vært skikkelig kult å vinne den (på norsk, suger i engelsk… :/).

  7. Og så den kleine oppfølgingskommentaren hvor jeg skriver at jeg OGSÅ ønsker meg supermat- boka fordi jeg elsker supermat (selv om det kan være jævlig dyrt) og MÅ bli sundere ;-)

  8. Supermat boka er ikke for veganere, den inneholder bl. a. oppskrifter med kjøtt og fisk. Yuk! Det hadde vært veldig interessant å lese Kina-studien, som har sikkert mye til felles med forskningen som er beskrevet i den kjente Forks over knifes dokumentaren!

    • Ja, det er veldig synd det er oppskrifter med kjøtt og fisk der. Men det står jo mye annet fint der om supermat som jeg elsker! :) Så hvis noen vil ha den så værsågo! ;)

  9. Det hadde Vært veldig interessant å lese kina studiet! Har hørt masse om den, men aldri fått kjøpt den. Nå har jeg kanskje sjansen? ;-)

  10. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg kinastudien :) Det er utrolig mange dokumentarer som refererer til denne boken.

Legg gjerne igjen en kommentar

