Pizzakveld

2013-05-24 19.09.46Endelig helg! Har jobbet så mye i det siste, så deilig å ha en fredag kveld fri til å bare kose meg hjemme med et par gode venner. Inviterte på pizza og rødvin. Når jeg lager pizza så vet jeg egentlig aldri helt hva som skal være på den før den er ferdig.. Bare tar litt av hvert av det jeg finner på kjøkkenet. Men det ender heldigvis alltid bra :)

2013-05-24 18.26.28

Jeg brukte oppskrift på deig fra veganeren.com. Den var veldig enkel og ble supergod. Har ikke tenkt på å ha pizzakrydder og hvitløk rett i deigen før, nam! På selve pizzaen hadde jeg følgende:

  • En boks med økologiske hakkede tomater blandet med masse krydder (chilli, hvitløk, oregano, pepper, næringsgjør m.m)
  • Rød paprika, sjampinjong og mais
  • Pesto
  • Soyaost (Mozarella) fra Tofutti – kan kjøpes på blant annet Meny og Ica

Stekte den i ca. 20-25 minutter til osten var gyllen og fin.

2013-05-24 18.34.09

Hva liker dere å ha på pizza?

2013-05-24 19.07.30

 

6 thoughts on “Pizzakveld

  1. Bruker som regel bare all slags grønnsaker jeg har hjemme :-)
    Kjøpte den tofutti osten, og synes den smakte helt forferdelig:-( Luktet jo bensin. I tillegg fant jeg ut at Tofutti bruker palmeolje i produktene sine, så da var det slutt å kjøpe fra det merket for min del. Vet du av noen andre veganske oster her i Norge?

Legg gjerne igjen en kommentar

