Throwback Tuesday: Min søsters bryllup

odd fellow fest 27.06.09 031Da er det på tide med et nytt innlegg av «Throwback Tuesday». Synes det er litt morsomt å gå gjennom gamle bilder, og håper dere også synes det er gøy å se :)

Denne gangen er det bilder og info om hva jeg fikk av mat i bryllupet til storesøstra mi Camilla. Hun giftet seg sommeren 2009, og jeg spurte både henne og cateringselskapet flere ganger om at de måtte huske å lage vegansk mat til meg. Er så kjipt å komme dit og at de har glemt det, eller brukt noe ingredienser jeg ikke spiser. Heldigvis, så hadde de laget helt vegansk mat. Her er hva jeg fikk.

Til forrett var det en veldig god grønnsakssuppe. Litt spicy og med masse forskjellige smaker. Absolutt godkjent.

odd fellow fest 27.06.09 028Hovedretten derimot var ganske kjedelig. Det var ovnsbakte poteter, stekt sopp, potetmos, kålrabi-mos og salat. Ikke det mest spennende man kunne finne på, men helt ok..

odd fellow fest 27.06.09 042Til dessert var det diverse frukt. Jeg skal ikke klage, jeg elsker jo frukt. Men man blir jo litt misunnelig når man ser de andre får deilige sjokoladefondant-kreasjoner, ostekaker eller andre spennende ting. Men, som sagt det var veldig godt så skal ikke klage.

odd fellow fest 27.06.09 060Det morsomste egentlig med å finne disse bildene var å se hvor annerledes og ung jeg så ut på den tiden. Her er et bilde av meg og min kjære lillesøster Heidi (jeg har to søstre, en mindre og en eldre).

odd fellow fest 27.06.09 107Har dere fått mye god veganmat i brylluper? Eller pleier det å være lite oppfinnsomt? Hvis jeg gifter meg en dag så skal det iallefall bli et vegansk fest-måltid gjestene kommer til å huske godt! :)

 

 

 

 

 

6 thoughts on “Throwback Tuesday: Min søsters bryllup

  1. Begge brødrene mine giftet seg sommeren 2011. I det første bryllupet valgte jeg faktisk å lage maten min selv på forhånd, det ble enklest for alle parter. Jeg lagde gazpacho med vannmelon (forrett), fylt paprika med bulgur (hovedrett) og sjokolademousse (dessert). Nam! I det andre bryllupet fikk jeg servert en glimrende tre-retter. Jeg husker ikke konkret alle rettene, men husker veldig godt at jeg ble så mett og fornøyd at jeg gav kokken en klem etterpå :D

      • Nå fant jeg meny-kortet fra bryllupet til bror! Jeg hadde brukt menyen som bokmerke i Den norske vegankokeboken, haha :D Vegansk bryllupsmeny, forrett: oliven- og hvitløksbakt paprika, servert med sitrondressing og salat. Hovedrett: hummus quesadilla, servert med salsa og guacamole. Dessert: skogsbærsuppe tilsmakt med sitron.
        Maten smakte fantastisk, og det føltes utrolig godt å bli tatt på alvor av kokkene som stod for maten da broren min giftet seg. Hurra!

Legg gjerne igjen en kommentar

