Ny runde av «Fire stjerners middag»

I går startet Tommy, Hege, Heidi og jeg en ny runde av «Fire stjerners middag». Dette blir vår fjerde utgave, og jeg gleder meg veldig til å spise masse god mat fremover med flotte folk :)

2013-03-15 19.18.53Det var jeg som fikk starte, og jeg valgte å inkludere lime på det meste av det jeg lagde. Jeg begynte med å lage juice som velkomstdrink. Jeg tok:

  • 1/2 honningmelon
  • 1 lime uten skall
  • 1/3 ananas
  • Isbiter

Jeg bruker Wilfa Slowjuicer. Den var det litt vanskelig å lage denne oppskriften med, pga det var så mye bløte ingredienser. Det pleier å gå bedre når jeg har noe litt hardere også til å kunne presse alt gjennom. Men drinken ble veldig god :)

Til forrett hadde jeg lagd gulrotsuppe med kokosmelk. Jeg pyntet med hakkede mandler, og pistasjenøtter, fersk persille og presset lime over.

2013-03-15 19.26.07Til hovedrett lagde jeg salatwraps med spicy tofu-mix. Oppskriften kommer på bloggen snart, det er en av mine nye favorittmiddager.

2013-03-15 20.15.44Etter hovedretten ordnet jeg klart til å male, jeg hadde kjøpt påskekaniner og maling. Dette var en avslappende og hyggelig aktivitet som alle likte godt. Kjøpte kaninene på bokhandelen «Ark» nede i byen.

2013-03-15 20.30.25Til dessert ble det en raw hasselnøtt-brownie med bjørnebær, jordbær og physalis til pynt. Denne ble fantastisk god, og var relativt enkel å lage. Se oppskriften her.

2013-03-15 21.09.59

Etter desserten koste vi oss, pratet og spilte en runde av «Kortskalle». Det var alt i alt en veldig hyggelig kveld med god mat (om jeg kan få lov til å skryte litt av min egen kveld) :)

2013-03-15 22.22.41Her er forresten velkomstgavene jeg fikk av de andre:

2013-03-16 10.46.39

4 thoughts on “Ny runde av «Fire stjerners middag»

  1. Tilbaketråkk: “Fire stjerners middag” hos Heidi | Veganmannen – mitt liv som veganer

  2. Tilbaketråkk: Fire stjerners middag hos Hege | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

