Throwback Tuesday: 4 stjerners middag

Satt å så gjennom gamle bilder her om dagen, og kom på at jeg burde legge ut noen av de her på bloggen. Tar en aldri så liten pause med «Andre Veganmenn» og starter med «Throwback Tuesday». Første innlegg blir om tidligere runder av «Fire stjerners middag». Vi har lagd mye god mat på de forrige rundene, så det passer seg absolutt å skrive et innlegg om det. Og kanskje noen av dere får noen gode ideer til ting dere kan lage :)

Den aller første runden vi hadde startet hos Tommy. Han hadde gjort det veldig koselig og hadde forskjellige viner og øl til hver rett. Vi startet med en veldig god drink. Haha, se så ung jeg var!

CIMG4305

Til forrett hadde han laget en veldig god suppe! Fin pynt også :)

CIMG4310Hovedretten var en pizza i form av et hjerte.. Han scorte absolutt noen ekstra poeng der.

CIMG4311Til dessert ble det en fantastisk god sjokoladekake med avocadokrem på toppen.

CIMG4337

Kveld nummer to var vi hos meg. Jeg hadde laget en smoothie med alkohol i et glass laget av en hel ananas som velkomstdrink.

CIMG4378Til forrett ble det en kald avocadosuppe med farris og lime. Den var gaaaaaanske spesiell og ikke noe jeg ville laget igjen egentlig….. *kremt*

CIMG4379Hovedretten min var min favoritt «salat». Avocado, hvite bønner, mandler og agavesirup. Se oppskriften her.

CIMG4380Til dessert ble det vanilje soyais med varme bær. Enkelt men godt :)

CIMG4382Tredje og siste kveld ble hos Heidi. Forretten hennes var en veldig flott asparges-kreasjon.

CIMG4395Hovedretten var ovnsbakte søtpoteter/poteter med noen veldig gode grønnsaksboller med smørfyll inni, og en smørsaus med urter.

CIMG4400Vi fikk til og med en forrett-dessert som var en liten søt pannekake :)

CIMG4403Og så dessert nummer to.

CIMG4407

Hvis dere leser dette og blir litt misunnelig (som dere burde bli) så hva venter dere på? Start deres egen «Fire stjerners middag»! Det er litt stress på din egen kveld, men superkos å være hos de andre og bare kose deg med masse mat.

 

 

 

 

 

13 thoughts on “Throwback Tuesday: 4 stjerners middag

  1. Himmel, så utrolig mye godt dere har laget Thomas!! Og så koselig å se at du lagde salaten «min»! :D Den er kjempegod, og egentlig altfor lenge siden jeg har laget selv! Må det en dag!!

  2. Vi har faktisk lagd en greie hvor hele klassen har delt seg opp i lag, og har sine egne konkurranser nå! :D Vinneren fra hvert lag går videre til en finale o.s.v. Selvfølgelig ikke alle som er vegetarianere, men fordi det faktisk er en del, og alle er på forskjellige grupper, har vi bestemt at alle må ta hensyn til allergier/veganisme o.l. Gøy!

  3. Oh my! Så utrolig mye digg!! Dette var en utrolig god ide, tror jeg skal sette i gang noe sånt med noen venner jeg også:) Eneste utfordring er at jeg er den eneste veganer i vennegjengen:P

Legg gjerne igjen en kommentar

