Spicy saus med kokosmelk

2013-02-27 19.03.52For en stund tilbake kjøpte jeg en pose med innbakte veggis-kjøttboller på butikken A-mat i Osterhausgate her i Oslo. Har kjøpt endel artige ting der før, som veggis»kylling», veggis»reker» og mye annet. Har lenge tenkt på å lage middag med bollene og fikk endelig gjort det for et par dager siden.

Ved siden av hadde jeg min favorittwok med rødløk, sukkererter og chilli. Nam!

2013-02-27 18.36.05Jeg ville også ha med en saus, og fant på en egen i farta som endte opp med å bli veldig veldig god :)

2013-02-27 18.27.41Du trenger:

  • 1 boks kokosmelk (400 ml)
  • 1 ts gurkemeie
  • 1ts karripulver
  • 1-2 ss maizena (spørs hvor tykk du vil ha sausen)
  • 1 ss grønnsaksbuljong
  • 1 ts spisskummen
  • 1 ts paprikapulver
  • 1/2 ts cayennepulver
  • 1 ts ingefær
  • 1/2 ts røkt paprikapulver
  • 1 ts løkpulver

Jeg vet det er litt mange krydder, men jeg har et veldig stort krydderskap som stadig vokser. Så liker å ha med litt av mye. Men hvis man bruker kokosmelk som basis så kan man jo bruke de krydderne man liker og bare smake seg frem.

2013-02-27 19.02.12

 

 

6 thoughts on “Spicy saus med kokosmelk

  1. Jeg har også kjøpt de bollene, men ikke fått smakt de ennå. Tenkte bare jeg skulle tipse deg om at Jaffna Food i Youngs gate 6 også har denne produktserien :-) Var der i forrige uke, og da hadde de bare «torsk», «kylling» og disse bollene, men de skulle visstnok få inn mer denne uka.

Legg gjerne igjen en kommentar

