Etiopisk veganmat i Oslo

2013-02-26 18.20.292013-02-26 17.29.44Tidligere denne uka var jeg endelig og spiste på «Mama Africa» som ligger inne på Bussterminalen. Har hatt lyst til å dra dit lenge, men ikke fått surret meg til det.

De hadde to forskjellige veganretter. Den ene hadde etiopisk vegetar-stuing, og den jeg tok hadde 3 forskjellige sauser av linser, erter og grønnsaker. Begge rettene kom med injera, en type pannekake laget av byggmel og etiopisk teffmel. De kostet 129 kr stk. Den jeg bestilte var spicy og god :)

Disse rettene er fine å spise sammen med andre, da man kan bestille en stor porsjon og dele. Husk, man må være åpen for å spise med hendene ;) Jeg spurte om bestikk, men de svarte med et smil at det ikke var mulig. Det er jo litt av sjarmen å prøve noe nytt. Anbefales!

4 thoughts on “Etiopisk veganmat i Oslo

  1. Yum!! Har hørt så mye bra om etiopisk veganmat! Kader tok meg faktisk med til den restauranten en gang, men da var det er privat selskap der, så vi fikk ikke komme inn. Håper vi kan dra dit snart igjen!

Legg gjerne igjen en kommentar

