Fire stjerners veganmiddag del 4

Som jeg har skrevet om på bloggen før har jeg og noen venner hatt fire stjerners middag hos hverandre de siste par årene. Vi avsluttet nylig en veldig god runde, og vinneren kommer jeg til å avsløre i dette innlegget. Vi begynte hos Heidi, deretter gikk turen til meg, så videre til Hege og til slutt hos Tommy som jeg skal skrive om nå.

Velkomstdrinken til Tommy var en hjemmelaget eplegløgg med vodka. Den satte virkelig susen på en stakkars sulten sjel som meg selv.

2013-01-11 19.22.29

Vi fikk samtidig litt leker og origami og leke oss med mens vi ventet på forretten.

2013-01-11 19.23.00

Forretten var veldig annerledes men godt og hadde noe kokosgreier, syltetøy og kjeks. Høres kanskje ikke så bra ut, men det var det absolutt.

2013-01-11 19.52.03

Hovedretten var indisk med veldig mange komponenter. Må si det var faktisk den beste indiske maten jeg har spist noensinne! Må få lurt ut av han oppskriften så jeg kan dele med dere….

2013-01-11 20.48.23

Midt i middagen ble dessverre Tommy syk, så vi måtte utsette resten til uken etter. Heldigvis i blogg-land så kan vi mikse alt sammen til et stort innlegg :)

Underholdningen Tommy hadde planlagt til oss var veldig gøy. Vi skulle tegne og lage en stor plakat av  landbruksminister sadist Trygve Slagsvold Vedum. Som den dyrehatende grusomme personen han er så skulle vi få sette på selvvalgte symboler på plakaten. 

2013-01-30 17.50.04

Symbolene ble:

  • En liten hjerne
  • Et hjerte av stein
  • En bæsj

2013-01-30 17.49.02

Du tenker kanskje at det er ganske barnslig av oss, men vi koste oss veldig ;)

2013-01-30 18.06.41Ser du pelsfarmen i bakgrunnen?

2013-01-30 18.11.47Etter en runde på hver for å komme nærmest med symbolene var det Heidi som stakk av med seieren!

2013-01-30 18.18.40(bæsjen skulle være i munnen hans…)

2013-01-30 18.18.56Etter tegning, form og farge var det tid for dessert!

Tommy hadde laget tre forskjellige iskremer med bokstaven vår i sjokolade som pynt. De var heftig gode!

2013-01-30 17.12.50

Så var det tid for å stemme på vinneren. Vi sendte en tekstmelding med 2 poeng til en og 1 poeng til en annen og så kom resultatet… Vinneren ble….

MEG!

Hurra, hurra, hurra! Jeg har ikke vunnet før, så ble veldig glad. Premien er en tre-retters middag laget av de andre som jeg kan bare møte opp på og kose meg med. Legger ut på bloggen i løpet av neste uke hva det ble :)

 

8 thoughts on “Fire stjerners veganmiddag del 4

Legg gjerne igjen en kommentar

