Andre veganmenn: Peter

I vår femte utgave av andre veganmenn drar vi til Danmark.565836_10151463814477774_261169724_n

Peter Steffensen (36), bor i Århus, Danmark og er utdannet brannmann. Han er også hypnoterapaut og som han sier selv «evig student på livets skole». Han er i tillegg fotograf med spesiell forkjærlighet for å ta bilder av dyr.

4565_100663352773_967143_n– Når ble du veganer, og hvorfor?

Jeg ble veganer for ca. 8 år siden. Jeg hadde i flere år engasjert meg i kampen for dyrs rettigheter og kunne ikke lenger forene kampen for noen dyr med å spise noen andre dyr. Det var for meg en veldig naturlig utvikling å kutte alle produkter fra dyr fra kostholdet.

– Er det noe du synes kan være litt negativt ved å være veganer?

I Danmark er innkjøpsmulighetene som veganer begrenset. Da mener jeg i forhold til butikker som selger veganske produkter. Heldigvis har det blitt lettere de siste årene, da det er blitt enklere å handle på internett. Jeg handler mye hos blant annet vegan-wonderland.de.

647_53938857773_4433_n– Hva er favoritt-retten din?

Jeg synes det finnes så mye lekker veganmat, faktisk kan man gjøre enhver ikke-vegansk rett til en vegansk en bare man er litt kreativ. Jeg har tidligere også arbeidet som kokk, og fikk derfor mulighet til å eksperimentere mye med mat på daglig basis. Når jeg skal lage mat til andre blir jeg ofte spurt om å lage lasagne.

– Har du en favoritt-restaurant eller by som har mye god veganmat?

Jeg elsker å besøke London. Der er det så mange gode steder å spise vegansk, spesielt Ms. Cupcake i Brixton. Wholefoods er også fantastisk og har et godt og lekkert utvalg. Så er det også inSpiral Lounge i Camden.

– Har du en nettside, blogg eller kokebok du vil anbefale?

En av de bloggene jeg finner mye inspirasjon på er bloggen «Månebarnet». Absolutt verdt et besøk. Hun har oppskrifter på mye god mat.

– Hvilke tre ting klarer du deg ikke uten på kjøkkenet?

Mine topp tre ting er stavmikser, en skarp kjøkkenkniv og en skummer til å lage melk til soya latte. Det må jeg ha :)

4 thoughts on “Andre veganmenn: Peter

Legg gjerne igjen en kommentar

