Andre veganmenn: Ludvig

Her kommer fjerde utgave av spalten med intervju med andre veganmenn. Denne gangen er det fra vårt naboland Sverige.

307_27630545372_4204_n

Ludvig Lindström (37) er fra Malmö, Sverige. Han har jobbet flere år med dyrs rettigheter og er nå leder for «Global Happiness Organization».

– Når ble du veganer og hvorfor?

Helt siden jeg var liten har jeg hatt et ønske om å forbedre verden, men det var ikke før jeg startet på universitetet i Lund som jeg virkelig ble engasjert med dyrevern. En venn av meg var vegetarianer og jeg spurte han mange spørsmål. Han svarte på det ene etter det andre frem til jeg ikke hadde flere spørsmål, og ikke flere motargumenter. Da kjente jeg at jeg var tvungen å bytte kosthold. Jeg ble vegetarianer etter det, og siden veganer.

Ludvig vant PETAs konkurranse "Mest sexy veganer" for et par år tilbake.

Ludvig vant PETAs konkurranse «Mest sexy veganer» for et par år tilbake.

– Er det noe du synes kan være litt negativt ved å være veganer?

Etter som det finnes en kjøttnorm i samfunnet så får man være forberedt på at folk kan bli provosert av at man er veganer og engasjert med dyrs rettigheter. Noen ganger kan folk også si sårende ting, som kan være hardt å ta imot.

– Hva er favoritt-retten din?

Vegansk «flygande Jacob» er en av mine favoritter.

– Har du en favoritt-restaurant eller by som har mye god veganmat?

Malmö er veganby nummer en i Sverige, og Vegegården er mitt favorittsted.

Har du en favorittgrønnsak eller frukt?

Jeg elsker avocado!

Ludvig med katten sin Denniz

Ludvig med katten sin Denniz

– Har du en nettside, blogg eller kokebok du vil anbefale?

To av mine favoritter er veganmage.se, og veganrecept.se.

Hva er tre ting du ikke klarer deg uten på kjøkkenet?

  1. Blender for å lage gode smoothies
  2. Hvitløk fordi det kan brukes i så mye
  3. Og en god stekepanne

 

 

3 thoughts on “Andre veganmenn: Ludvig

Legg gjerne igjen en kommentar

