Juice faste

2013-01-13 21.19.48

I helgen har jeg hatt en liten juice faste. Jeg tenkte egentlig å ha den frem til og med tirsdag (altså fire dager) men jeg tror ikke jeg kommer til å gidde mer for denne gang. Jeg får heller kommer sterkere tilbake senere.

Jeg begynte på lørdag morgen med en stor detox juice til frokost. Eple, sitron, spinat, ingefær, agurk og squash. Jeg jukset litt og istedenfor å juice spinaten, så blendet jeg den sammen med juicen i en blender etterpå for å få mest mulig ut av den. Slang også opp i litt kokosfett. Måtte jo starte forsiktig.. :)

I 12-tiden dro jeg for å møte en venninne på en kopp kaffe, men det ble med et stort glass vann med sitron på for meg. Merket jeg begynte å bli litt sulten, men skulle videre på lunsj med Lars så gledet meg til det.

Vi dro på Fresko på Frogner. De har et par veganske og vegetariske alternativer, og masse god ferskpresset juice! Hit må jeg absolutt komme igjen. De var også veldig interesserte i å innføre enda flere veganske ting på menyen og ønsket gjerne tips.

2013-01-12 14.18.11

2013-01-12 14.19.11

De hadde også flere veganske cookies og til og med en vegansk brownie! Dere kan jo tenke dere hvor vanskelig det var for meg å holde meg til å bare drikke juice da, og spesielt når Lars bestilte en stor vegetarsandwich…… arghhh….

2013-01-13 21.20.54

Men, jeg holdt meg til det og bestilte en stor grønn juice med spirulina og masse annet sunt stæsj i. Lars bestilte en Fem om Dagen juice med jordbær, ananas, eple m.m. Den var også veldig god.

2013-01-12 14.16.38

På kvelden da jeg kom hjem lagde jeg meg en stor juice med blant annet bladpersille. Dette ble fantastisk! Anbefales. Sov ganske godt og våknet opp i dag morges veldig opplagt og fin.

I dag rakk jeg ikke å lage juice til frokost før jobb, så kjøpte en på veien. I lunsjen dro jeg hjem (bor fem minutter unna jobben) og laget meg en stor juice med ananas, eple, sitron, gulrøtter og mer. Den ble supergod. Etter jobb ble det en juice med grapefrukt, veldig digg. Og nå i kveld kom Lars en tur innom og jeg lagde en oppskrift fra min nye favorittbok «Juicy». Den heter «The big apple». Anbefaler virkelig alle som liker å juice om å kjøpe denne boken, den har veldig mange gode tips og oppskrifter.

2013-01-13 21.43.04

4 stjerners middag som var på fredag ble kuttet tidlig, da Tommy ble akutt syk. Så vi bestemte oss for å utsette resten til en dag senere i uken. Legger ut innlegg da. Det første vi fikk var iallefall veldig bra :)

Ha en fin uke!

4 thoughts on “Juice faste

  1. Avocado er veldig godt å blende i juice etterpå, og skal vist hjelpe hvis man sliter med å bli fort sulten. Jeg har lyst til å kjøre en juicefaste, men så sliter jeg med at alt smaker så søtt.. Mest glad i salt mat.

    • Du kan jo juice for det meste grønnsaker da, og med sitron eller ingefær så blir det ikke så søtt :) Kommer til å ha en juice-faste en dag i mnd fremover tror jeg. Får håpe det er bra selv om det blir bare med en dag.

Legg gjerne igjen en kommentar

