Juicing!

2013-01-08 14.43.24

Jeg har lenge hatt lyst til å begynne med juicing, og etter langt om lenge er jeg endelig igang. Jeg kjøpte en Wilfa Slowjuicer til jul som jeg er ganske fornøyd med. Den får ut ganske mye juice fra både grønnsaker og frukt. Kostet 895 på Expert.

2013-01-08 14.50.37Jeg har store planer om å ha en juice-faste i løpet av januar, enten en helg eller kanskje en uke. Jeg får se litt an. Har dere noe erfaringer med dette? Kommenter gjerne under. Frem til det kommer jeg iallefall til å prøve meg frem med forskjellige sammensetninger av frukt og grønt for å se hva jeg liker best.

Her er den første juicen jeg lagde:

  • 2 røde epler
  • 2 gulrøtter
  • 7 stilker med stangselleri
  • 1 liten bit ingefær
  • 1 ts kanel

Fargen ble ganske spesiell (brun), men den smakte faktisk helt ok. Ikke det beste jeg har smakt, men en bra start for videre utvikling av juice å lage fremover.

Jeg fant oppskriften på facebook siden «Juicing Vegetables». Sjekk armene til Drew i videoen under.. Holy Jesus! :D

I kveld skal jeg på lansering av en ny juicebok faktisk, laget av blogger Carina. Gleder meg! Legger ut innlegg om det i morgen.

6 thoughts on “Juicing!

  1. jeg har lest at de slowjuicer er best men jeg fikk sånn sentrifuge sak i julegave,er litt redd for å bruke den for vil ikke «sløse» med det jeg putter oppi,men blir det helt tørt det som kommer ut av den du har eller er det litt ja fuktighet i det enda?

Legg gjerne igjen en kommentar

