Vegankake fra mamma

kake2

Ikke bare har mamma laget vegansk pepperkakedeig, marsipandeig og peppernøtter til jul i år, hun ville også lage en vegankake som jeg kunne spise. Den ble fantastisk god. Hun hadde sett oppskriften på tv et sted :)

kakeHun tok en boks lys sirup (en halv kg), en teskje vaniljesukker og en boks peanøttsmør i en kjele og varmet opp. Så knuste hun en boks med salte kjeks (hun brukte Ritz) og helte i en form med en pose peanøttter, og helte blandingen fra kjelen over. På toppen strødde hun en neve med peanøtter. Denne var farlig god, og best når den var kjølig.

Blir så glad når noen tenker på å lage noe vegansk som jeg kan spise når jeg er på besøk. Stort pluss i boka til mamma :)

5 thoughts on “Vegankake fra mamma

    • Hei, jeg var innom bloggen din nå. Den ser veldig fin ut. Gleder meg til å lese den fremover, og tusen takk for link til min blogg – det setter jeg stor pris på :)

Legg gjerne igjen en kommentar

