Stekt «kylling» med potetmos og brokkoli

vegan kylling

Kom over denne fantastiske posen på A-mat i Osterhausgate her om dagen. Det var der jeg også kjøpte hummer til hummersalaten jeg lagde nylig. Nam!

Var litt sliten så orket ikke lage noe vanskelig middag, så tok noen biter av denne «kyllingen» og stekte i litt olje. Lagde også potetmos fra pose (jeg vet, jeg er kjip og lat), og steamet litt brokkoli. Potetmosen «vanlig» fra Mills er vegan, bare bland med soyamelk og melkefritt smør.

potetmos

Slang på litt ekstra krydder i potetmosen, gressløk, spicy ketchup og sennep.

Nå er det veldig lenge siden jeg har spist kylling, så husker ikke helt hvordan det var. Smaken på denne veggisversjonen var nok ikke helt lik, men veldig god. Min kjøtt-etende romkamerat smakte på den og synes konsistensen var veldig lik. Den ble også veldig crispy og god utenpå. For de av dere som ikke bor i Oslo, prøv å let litt på diverse asiatiske butikker der dere bor, og spør gjerne om de kan ta inn disse produktene. Les mer om de her.

kylling middag

7 thoughts on “Stekt «kylling» med potetmos og brokkoli

  1. Haha, du og «kjøtt» altså ;) Er ikke fan selv, men synes alt som komer er utrolig kult, og helt supert for alle nye veganere og gamle veganere som savner kjøtt.
    Gleder meg til i morgen :)

  2. Nå har jeg lest så mye om denne A-mat at jeg er nødt for å ta en tur dit :) Meeen – har du nøyaktig adresse? Finner ikke noe når jeg prøver å søke på A-mat, men kanskje det er en forkortelse? Var innom Greenfarmfood.com også, og det var jo bare «heaven» for en veggis! Vi trenger noe sånt i Norge også!

Legg gjerne igjen en kommentar

