Hjemmelagd italiensk salat og hummersalat

Italiensk salat

Da jeg var mindre var noe av det beste jeg viste brødskive med italiensk salat. Men etter at jeg ble veganer og kuttet ut egg, så har jeg ikke kunnet spise det. Heldigvis har jeg fått for meg at jeg skal prøve å lage alt jeg spiste som barn i vegansk versjon, og alt hittil har blitt veldig godt. Den italienske salaten jeg lagde i helgen var heldigvis inget unntak :)

ingredienser

Man trenger:

  • gulrøtter1 dl nøytral soyamelk
  • 1 ss dijonsennep
  • 2 ss eddik
  • 2 ss sitronsaft
  • 2 fedd hvitløk
  • Salt og pepper
  • 2 dl solsikkeolje
  • 2 gulrøtter
  • To små eller en stor skive hodekål
  • Noen kvaster fersk persille (kan sløyfes)
  • Evt. litt løkpulver (kan sløyfes)

Bland alt sammen bortsett fra oljen, gulrøttene og hodekålen. Miks sammen med stavmikser samtidig som du tilsetter oljen. Kutt opp gulrøttene og hodekålen i strimler og bland sammen med det andre. Vips – så er du ferdig.

hummer

Jeg fant vegansk hummer på A-mat i Osterhausgate. De har fått masse nye spennende veggisprodukter inn. Jeg bestemte meg for å blande inn biter av dette i halvparten av den italienske salaten. Det angrer jeg ikke på.

hummersalat

Dette var superenkelt og veldig godt. Så neste gang kommer jeg til å lage enda mer og ha i en boks i kjøleskapet.

italiensk salat på brød

Ha en fin søndag alle sammen :)

5 thoughts on “Hjemmelagd italiensk salat og hummersalat

  1. kjempe fint konsept at du rekonstruerer det du spiste som barn i vegansk versjon! Jeg er sånn som ser lekker mat på resturant og lager egne versoner av det.

  2. Tilbaketråkk: Stekt “kylling” med potetmos og brokkoli | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

