Fakkeltog og middag på Mono

I går var det fakkeltog mot pels igjen og det var så gøy å se så mange flotte folk som stiller opp år etter år for å støtte pelsdyrene. Jeg hadde med meg Lars, og det var hans aller første protest-tog :) *stolt*

Jeg har vært aktiv med dyrs rettigheter siden jeg var 18 år og har jobbet flere år for NOAH, blant annet med å arrangere fakkeltoget. Det var litt rart å ikke være med på arrangeringen i år, men også veldig deilig å bare kunne gå i toget og høre på alle appellene. Min favoritt må være fra 10 år gamle Camilla som avsluttet det hele med en tale som rørte alle.

Ganske sykt at Senterpartiet får lov til å diktere hvordan dyr skal ha det i Norge. Håper de faller under sperregrensen asap.

Etter toget dro en liten gjeng på Mono for å spise veggisburger, dessverre var de utsolgt (selv om det er jo også veldig bra) så vi bestile grønnsakssuppe med brød og vegansk aioli. Har ikke prøvd den før, men det var sykt god.

Gikk dere i fakkeltog?

9 thoughts on “Fakkeltog og middag på Mono

  1. Selvfølgelig klarte jeg det kunststykket å bli syk akkurat i går… :( Veldig trist, for jeg har aldri gått i fakkeltoget før, men fint å høre at det var godt oppmøte ellers :-)

  2. Hadde jeg vært i Oslo hadde jeg også gått! :) Må bare si at du har en kjempeinspirerende blogg med masse god oppskrifter og tips :) Ønsker deg en flott dag videre.

  3. Tilbaketråkk: Veganburger på Mono | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

