Superenkle sjokolade og peanøttsmør cups

Var bedt på middag til en venninne i går og skulle ta med en kjapp dessert. «Dessverre» hadde jeg kun 15 minutter å lage det på så måtte improvisere litt. Venninna mi elsker sjokolade så jeg tenkte det var et godt utgangspunkt. Her er oppskriften jeg lagde:

  • 200 gr melkefri sjokolade (min absolutt favoritt er den mørke fra Coop).
  • 4 ss peanøttsmør
  • Evt. 1/2 ts næringsgjær
  • Muffins/cupcake former

1) Smelt sjokoladen i vannbad. 2) Varm peanøttsmøret med næringsgjær. 3) Hell litt sjokolade i muffinsformene, deretter peanøttsmøret og så sjokolade på toppen. 4) Sett inn i frysa i 5-10 minutter.

Tips: Jeg kjøper vegansk sjokolade på nett, enkelt og billig fra England. Se link til super nettside her.

Denne oppskriften lager ca. 6-7 cups. Ta gjerne dobbel oppskrift. De ble supergode! :)

3 thoughts on “Superenkle sjokolade og peanøttsmør cups

  1. Tilbaketråkk: Reklame for “Hele Norge baker” | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

