Vegansk pasta bolognese

Lagde en av mine favorittretter etter jobb i dag, den er superenkel og veldig god.

1) Stek hvitløk, løk og chilli i en panne. 2) Tilsett sopp, vegetarfärs og masse krydder. 3) Tilsett så pastasaus. 4) Kok den pastaen du vil ha med. 5) Miks sammen. Voila!

Jeg tenker ofte på at jeg skal begynne å lage litt annen type mat enn det jeg pleier, så jeg holder på å lese kokeboken til Alicia Silverstone: «The kind diet». Der er det utrolig mye spennende ingredienser, oppskrifter og tips. Skal prøve å få laget noe derfra denne uken.

Har dere en god kokebok dere kan anbefale, så legg veldig gjerne igjen en kommentar. Bestilte meg nettopp «The joy of vegan baking» og «Vegan cooking for carnivores» på Amazon. Gleder meg til å få de i posten! :)

8 thoughts on “Vegansk pasta bolognese

  1. Jeg vet ikke hvilke kokebøker du har fra før, men jeg elsker Isa Chandra Moskowitz. Jeg har alle kokebøkene hennes, og bruker spesielt Vegan with a Vengeance og Appetite for Reduction mye. Ellers er jeg fryktelig glad i VeganYumYum-kokeboka til Lauren Ulm, og har sikkert laget 3/4 av alle oppskriftene i boka. App’en og hjemmesida hennes er også full av masse (gratis!) oppskrifter. Anbefales! The Joy of Vegan Baking har jeg brukt en del, og den er jeg veldig fornøyd med.

  2. Hei hei! Alicia Silverstone er så fantastisk :) Pass også på å lese bloggen hennes! Min desidert favorittrett (og jeg er ikke veganer!) er hennes Maroccan Couscous with Saffron… herreguuud… Så utrolig enkel og FANTASTISK god!!!
    Vegan Cooking for Carnivores hadde jeg skikkelig troa på, men synes den var litt oppskrytt… Den belager seg veldig på ferdige soya-burgere og lignende produkter. Men vil anbefale Chloe Coscarelli sin bok, Chloe’s Kitchen! Sååååååå bra! Sjekk også http://www.chefchloe.com :) Hun er bare så flink! Og nydelig :)

Legg gjerne igjen en kommentar

