Vegansk taco

Hvis man tror at når man blir veganer så må man gi opp typisk fredagsmat som taco så får man tro om igjen. Da jeg ble veggis i 12-års alderen var det ikke vegetarfärs, soyaost, soyarømme og alle de andre erstatningene vi har nå. Men med de mange forskjellige produktene som finnes på vanlige matvarebutikker som Ica, Meny og Ultra så kan man lage veldig mye god og «tradisjonell» norsk helgemat – veganstyle.

I går ble det taco – veldig enkelt og greit. De fleste vet jo hvordan man lager taco, men jeg lister opp ingrediensene jeg brukte uansett:

  • Fornøyd Lars.

    Taco tubs dinner kit (inkl. krydderblanding, medium saus og shell)

  • En boks soyarømme
  • 1/2 agurk
  • 1 boks mais
  • 1 rød paprika
  • 1/2 fersk chilli
  • 1 pose med vegetarfärs
  • 1 liten pose babyspinat
  • 2 avocadoer
  • 1 pose med guacamole
  • 1/2 rødløk

Kuttet opp chilli og hadde i färsen, det ble veldig godt. Blandet avocado med krydderposen, rødløk og 2 dl soyarømme. Resten sier seg ganske selv. Hvis man ikke får tak i soyafärs så funker det bra med stekt sopp eller bønner.

Hvis man vil lage krydderblandingen eller chili-saus selv, se oppskrift på klikk.no.

6 thoughts on “Vegansk taco

  1. Åhhh, namnam.. Jeg er tacoman. Elsker taco – og elsker at man kan gjøre det superenkelt hvis man vil. For min del føler jeg iallfall at så lenge man har tortillas eller tacoskjell, og tacosaus, så kan man liksom putte å hva som helst.. blir godt uansett :D Bruker gjerne bare grønnsaker, men steker ellers opp bønner og løk med diverse krydder. Det er jo dessuten den perfekte rett å servere til sketiske kjøttspisere. Liker de ikke vegansk taco, så liker de ikke mat.. enkelt og greit :D

  2. Det skal eg testa ut!

    Sjølv er eg veldig glad i å raspe opp ting. Eg nyttar bønner og kikertar, og oppraspa sjampinjong, gulrot, skvosj og liknande. Eigentleg er det jo krydderet som er tingen, så kva ein har krydderet i ser nesten ut til å vera likegyldig.

    :- )

Legg gjerne igjen en kommentar

