Hjemmelaget vegansk majones / aioli

Vanlig majones og aioli man kjøper på butikken inneholder som regel egg. Heldigvis er det veldig enkelt å lage dette selv.

Man trenger:

  • 1 dl nøytral soyamelk
  • 1 ss dijonsennep
  • 1-2 ts eddik
  • En skvis sitronsaft
  • Salt og pepper
  • 2 dl solsikkeolje

Bland alt sammen bortsett fra oljen og miks sammen med stavmikser samtidig som du tilsetter oljen litt og litt. Og voila så er den ferdig :)

Bland inn et fedd hvitløk, så har du aioli. Enkelt og greit!

14 thoughts on “Hjemmelaget vegansk majones / aioli

    • Tror den skal holde seg en liten stund, er jo ikke noen ingredienser som tilsier noe annet. Frysing vet jeg virkelig ikke.. Hvis jeg kjenner meg selv rett så holder den seg ikke lenge her i huset uansett :) Men du kan jo lage halv oppskrift for eks?

  1. Tilbaketråkk: Philly Cheese Steak | Veganmannen – mitt liv som veganer

  2. Tilbaketråkk: Falafel burger i pitabrød | Veganmannen – mitt liv som veganer

  3. Tilbaketråkk: Oppskrift på vegansk potetsalat | Veganmannen – mitt liv som veganer

  4. Tilbaketråkk: Vel overstått kokkekurs – grønn sommermat for alle |

  5. This is a very good recipe. I suggest using tofu instead of soy milk for better consistency. But in this case I would use either vinegar or lemon juice; not both. And, of course, James Bond of oils. Oil, olive oil, extra virgin olive oil.

  6. Tilbaketråkk: Julesandwich med facon og grønnkål | Veganmannen

  7. Tilbaketråkk: Veganske matalternativer til det meste | Norsk vegansamfunn

  8. Hei! Etter å ha blitt tipsa på FB har jeg begynt å lage majonesen din m karri, kikerter, purre og paprika som påleggsalat! Smaker helt fantastisk!

Legg gjerne igjen en kommentar

