Fire stjerners veganmiddag del 1

For 1 1/2 år siden begynte jeg og to andre veganvenner å ha fire stjerners veganmiddag. Det er omtrent samme opplegg som tv-programmet, bare vegan (selvfølgelig). Vi lager tre-retters middag med velkomstdrink og underholdning. Så gir vi poeng til hverandre, og en vinner kåres. Nå har vi begynt på tredje «sesongen» og introdusert en ny person også :) I går kveld hadde vi første kvelden hos Heidi (bloggeren bak vegoland.no). Her er hva vi fikk:

Velkomstdrinken bestod av frosne bringebær, hvit rom med sitronsmak, litt sukker, eplejuice og mynte. Den var veldig god.

Før-forretten (dette er bare en bonus, ikke noe krav) var tre forskjellige gulrøtter, rødbeter og ripstomater fra Heidis økologiske bakgård.

Forretten var en nydelig søtpotet-pai med ovnsbakte rødbeter og løk med en syrlig dressing. Du kan finne oppskriften her.

Hovedretten var en grønnsaksform med kikerter, gulrøtter fra Heidis hage (oransje og gule), tomat, timian, rosmarin, løk og brødsmuler på toppen. Ved siden av fikk vi en avocadosalat med mandler og baguetter.

Desserten var sjokoladecupcakes med mint-frosting og en veganer-V i sjokolade som pynt.

Alle koste seg, følg med på bloggen for neste kveld og hva som blir laget :) På min kveld legger jeg også ut oppskrift på alt jeg lager.

Ha en fin lørdag :)

7 thoughts on “Fire stjerners veganmiddag del 1

  1. Jeg digger at dere har vegansk 4-stjerners middag :D Og jeg gleder meg til å følge med på hva alle lager.
    Dette ser jo heeelt amazing ut! Stakks oss veganere som aldri får spise god mat :( :(
    <3

  2. Tilbaketråkk: Fire stjerners veganmiddag del 4 | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

