Verdens beste veganske brownies

Lagde verdens beste veganske brownies her om dagen. Fant oppskriften på den fantastiske bloggen til Cathrine (veganeren.com).

Se på denne fantastiske kreasjonen!

Man trenger følgende ingredienser:

  • 5 dl hvetemel
  • 1,2 dl kakaopulver
  • 1 ts natron
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 ts salt
  • 4 dl sukker
  • 1,8 dl soyamelk
  • 1 ss eplecidereddik
  • 2 dl solsikkeolje
  • 200 gram hakket melkefri sjokolade

Sett på ovnen på 180 grader. Bland sammen soyamelk og eplecidereddik og la stå i noen minutter til det tykner. Bland så mel, kakao, vaniljesukker og natron i en bolle. Bland inn sjokoladebitene (og evt. hakkede valnøtter eller peanøtter om du ønsker å ha det i). Bland sukker og olje sammen og så bland sammen med det våte, og så hell i det tørre. Bland enkelt sammen. Hell over i en ildfast form, og stek i midten av ovnen i 30 minutter. Følg med så kaken ikke blir brent.

Denne oppskriften er litt farlig, jeg ser meg selv som en mulig deltager på et slankeprogram i nær fremtid om jeg skal fortsette å bake så mye digg…

5 thoughts on “Verdens beste veganske brownies

  1. Jeg laget denne i dag. Laget min egen vri på oppskriften for å gjøre den litt sunnere, men tok utgangspunkt i denne oppskriften. Det ble kjempegodt, og jeg kommer definitivt til å ta denne med i neste konfirmasjon/bryllup/slektstreff/osv! :) Tusen takk for at du delte oppskriften.

    For spesielt interesserte, ble mine brownies laget med disse ingrediensene:
    5 dl speltmel
    1,2 dl kakaopulver
    1 ts natron
    1 ts vaniljepulver
    1 ts salt
    1 dl sukker
    1 ts stevia (oops.. det ble visst for mye av det gode, så jeg anbefaler litt mindre.)
    1,8 dl rismelk
    1 ss eplecidereddik
    1 dl rapsolje
    (og en liten neve peanøtter.)

  2. Tilbaketråkk: Spicy gryte med peanøttsmør, poteter og kikkerter | Veganmannen – mitt liv som veganer

  3. Tilbaketråkk: Reklame for “Hele Norge baker” | Veganmannen – mitt liv som veganer

  4. Tilbaketråkk: Browniekake med hvit sjokolade og bringebær | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

