Veganmannen tester: The Vegg

Jeg hørte om produktet «The Vegg» for en liten stund tilbake, og har hatt veldig lyst til å prøve det. Det er en vegansk erstatning for eggeplomme og kan brukes til så mangt. I går skulle jeg lage lunsj med en venninne og hun tok med en pose, så da måtte vi prøve oss frem med litt forskjellige oppskrifter, her er resultatet.

Vår plan var å prøve å få til en perfekt omelett.. vell, det var ikke så lett som jeg først trodde det skulle bli.

Den første vi lagde hang dessverre ikke så godt sammen, men ble til verdens beste «eggehakk»-erstatning isteden. Vi spiste den opp ved benken på 1 minutt. Den skal jeg absolutt lage igjen. Her er oppskrift:

  • 50 gr firm tofu
  • 1 teskje med «The Vegg»
  • 1,25 dl vann
  • Salt, pepper og gressløk
  • 1 stekt løk

Vi stekte først løken, deretter blandet vi alt det andre i en blender i 30 sekunder og helte over. Stekes i 10 min ca. Superenkelt!

Vi bestemte oss for å mikse og trikse litt og kom opp med følgende oppskrift nummer to:

  • 50 gr firm tofu
  • 1 teskje med «The Vegg»
  • 1,25 dl lunket vann
  • 1 halv løk
  • 1 halv rødløk
  • 1 tomat
  • 1 ts potetmel
  • 1 ts næringsgjær
  • Salt, pepper og gressløk

Samme fremgangsmåte. Etter at den hadde stekt og blitt litt fast kuttet vi opp en tomat i biter og la på toppen. Planen var å vende over i halv, men det gikk ikke. Smaken var veldig god, og konsistensen var litt bedre men fortsatt ikke bra nok.

Forsøk nummer tre:

  • 50 gr firm tofu
  • 1,25 dl varm soyamelk
  • 2 ts med «The Vegg»
  • 1 ts potetmel
  • 1 ss kikertmel (for å holde ting enda mer sammen)
  • Salt, pepper og gressløk
  • Soyaost (min aller aller favoritt – no-moo smelteost. Kjøper den i Sverige, eller på nett. Den smelter helt fantastisk).

Vi gjorde som på de to andre og stekte røren til den ble gyllenbrun. Så snudde vi den og stekte på andre siden. Vi raspet over litt ost og vendte omeletten i halv og stekte den i fem minutter til.

Konsistensen ble helt perfekt! Vi savnet løken siden vi droppet den helt, men med smeltet ost på var den veldig god. Vi droppet å lage enda flere siden vi begynte å bli ganske mette, men kommer til å prøve å perfeksjonere den og legge ut på bloggen igjen senere. Jeg kan se for meg at jeg må ha med:

  • Cecilia gleder seg til lunsj :)

    Tofu

  • The Vegg
  • Løk
  • Salt og pepper
  • Masse gressløk
  • Næringsgjær
  • Soyamelk
  • Kikertmel

Har du en god oppskrift med «The Vegg», så kommenter gjerne under. Send meg gjerne også innspill til produkter jeg kan teste gjennom kontaktskjemaet på bloggen eller som en kommentar :)

9 thoughts on “Veganmannen tester: The Vegg

  1. Smaker det som egg?
    Går det ikke ann å bare lage av «The Vegg»? Man må altså ha tofu også med?
    Bra at du testet det! Har lyst til å prøve selv. :)

  2. Tilbaketråkk: Tofu scramble med salsa | Veganmannen – mitt liv som veganer

Legg gjerne igjen en kommentar

