Pasta med kremet soppsaus

Jeg må innrømme jeg ikke alltid er så glad i sopp, men i denne retten elsket jeg det. Har fått inspirasjon fra Vegetarbloggen til denne retten som jeg lagde til mamma og søster da jeg var hjemme et par dager.

Her er oppskriften:

Jeg stekte først ca. 5-6 fedd hvitløk og en sjalottløk i olje. Deretter tilsatte jeg 400 gram sopp (hadde en blanding av kantarall, aromasopp og champinjong). Kuttet de opp i ganske små biter.

Jeg krydret soppen også med timian og rosmarin. Samtidig kokte jeg 300 gram fusili fullkornspasta. Etter at jeg hadde stekt soppen i ca. et kvarter tilsatte jeg en boks med sour supreme rømme, og pastaen. Helt til slutt krydret jeg med salt, pepper og persille.

Resultatet ble veldig godt :)

2 thoughts on “Pasta med kremet soppsaus

  1. Åh, blir så irritert når folk finner inspirasjon fra bloggen min og så ender opp med å lage noe som ser MYE bedre ut enn det jeg fikk til! Dette så jo helt fantastisk ut :) sopp er så godt

Legg gjerne igjen en kommentar

