Verdens vegetardag

Hurra! I dag er det verdens vegetardag :) Jeg håper alle som leser dette velger å kun spise vegetarisk i dag. Det finnes mange gode matblogger på nett, mange gode kokebøker til salgs og masse oppskrifter på diverse nettsider. Det er bare å google i vei.

Frukt :)

Dagen i dag er starten på «Vegetarian Awareness Month» som ender 1. november med Verdens Vegandag. Jeg ble veggis da jeg var ganske ung, og det var ikke så veldig mye alternativer man kunne spise. Jeg tenker på hvor heldige alle som spiser vegetarisk i dag er, med så mye forskjellige grønnsaker, frukt, bønner, linser, nøtter, tofu, tempeh, soya osv osv.

Hvis du ikke har tatt steget til å bli veggis ennå, så har Peta laget en video med 30 gode grunner for hvorfor man burde det, se den under:

6 thoughts on “Verdens vegetardag

  1. Videon er helt forferdelig… Jeg skulle gjerne blitt «veggis»,men er faktisk ikke så lett… Jeg liker ikke NOE av grønnsaker… Jeg får brekninger av et salatblad… Er ikke noe jeg innbiller meg,klarer bare ikke få det ned. Har også smakt tofu før, og syns ikke det var så veldig godt… Så,mener dere jeg skal sulte,eller hva skal jeg gjøre? Føre man kan si at noen er et dårlig menneske pga de spiser kjøtt, bør man tenke over at det ikke er lett å bli veggis siden det er dårlig opplyst om HVORDAN. Jeg elsker dyr, spiser minst mulig kjøtt. Spiser ikke kjøtt i matretter jeg kan unngå det. Så,jeg prøver hvertfall. :)

    • Hei Kristell, jeg skjønner at det ikke er så lett alltid. Jeg også likte ikke grønnsaker, salat og tofu da jeg var mindre. Men har heldigvis funnet måter å tilberede på så jeg liker det. Som du ser på bloggen så lager jeg endel ting som ligner på kjøtt, ost osv. Hvis du leter litt på helsekostbutikker, på nettbutikker og på matvarekjeder som Ica og Meny så kan du finne endel fake «kjøtt» som pølser, kjøttdeig, burgere osv. Jeg har forresten ikke skrevet at jeg synes noen er dårlige mennesker som spiser kjøtt, men for dyrenes del håper jeg at flest mulig kutter ned eller ut kjøttet, om de har mulighet :) Håper bloggen min eller noen av bloggene på siden «sider jeg liker» kan inspirere til nye middager iallefall.

Legg gjerne igjen en kommentar

