Grønnkålsalat med mango, avocado og gojibær

Denne oppskriften lærte jeg av min venninne Ragnhild som har en fantastisk blogg med masse god og sunn veganmat.

Jeg har aldri laget noe særlig mat med grønnkål men det skal jeg begynne med nå. Denne oppskriften er sunn, god og veldig enkel.

Kutt opp grønnkål og masser inn hampolje og himalayasalt. La salaten stå litt. Deretter kutt opp avocado og mango (gjerne pakistansk mango – men husk sesongen er snart over) og tilsett i salaten sammen med gojibær og hampfrø.

Ragnhild lagde denne salaten til meg da jeg var hos henne for en liten stund siden, og da lagde hun også en veldig god dressing. Oppskriften finner du her.

På iHerb.com kan du finne gojibær, hampolje og hampfrø. Bruk kode LOL543 for rabatt.

8 thoughts on “Grønnkålsalat med mango, avocado og gojibær

  1. Grönkål är definitivt den allra bästa grönsaken!
    Om du vill få inspiration till vad du kan laga av den kan du ta en titt på mina recept, jag har cirka 25 grönkålsrecept; sallader, pastarätter, sås, grytor och mycket mer.

Legg gjerne igjen en kommentar

