Plantemelk

Etter mange år som veggis spurte en vegansk venninne meg om hvorfor jeg drakk ku-melk. Jeg sa jeg aldri kom til å bli veganer, jeg var altfor glad i melk. Jeg trodde også at vi trengte det for kalsium osv. Men, etter litt research tenkte jeg at det var noe i det hun sa, og prøvde gradvis å gå over til plantemelk, og det gikk kjempefint :)

Det finnes veldig mye alternativer, både hempmelk, rismelk, soyamelk, mandelmelk, havremelk og mye mer. Man kan også få kjøpt vegansk ost, rømme, smøreost, youghurt og mye mer. Nam!

2 thoughts on “Plantemelk

    • Tja.. Soyamelk har vell den nærmeste konsistensen. Men jeg tror det er lurt å ikke prøve å tenke at det skal smake helt likt kumelk, men at det skal smake godt og sunt for seg selv :) Ellers er soyasjokolademelk veeldig godt!

Legg gjerne igjen en kommentar

