MAT!

Ofte når man forteller at man er veganer så får man blant annet høre setningen: «Jeg kunne ikke gjort det jeg, jeg er altfor glad i mat».

For å være helt ærlig, så synes jeg også at det hadde vært ganske kjedelig å spise salat med tomat og agurk, kongler, gress og steiner også (som mange tror er det eneste jeg kan spise) resten av livet. Heldigvis er jo ikke det tilfelle. Det finnes utrolig mye digg veganmat der ute! Kjøp noen nye kokebøker, finn noen blogger du liker og prøv noe nytt. Gå til nye butikker, og bruk tid til å finne nye ingredienser og råvarer du kan bruke. Jeg lover deg, du kommer ikke til å angre :) Jeg vet med meg selv at jeg ble enda mer glad i mat da jeg ble veganer iallefall.

7 thoughts on “MAT!

  1. Hahaha, kongler, gress og steiner :-D hahahaha!
    For å være helt ærlig så ble ikke jeg sånn ordentlig glad i mat (både å spise, finne nye smaker og lage) før ETTER at jeg ble veganer :-) Real food!

  2. Hahaha, «..kongler, gress og steiner» – det kan ikke være godt for fordøyelsen (gress kanskje). Selv er jeg en kjøtteter (fy, så ille det høres ut), men prøver bevisst å redusere på inntaket av dette. Merker en ny verden har åpnet seg for meg i form av linser, bønner, nye grønnsaker og rett og slett mer spennende mat. Artig blogg, skal følge deg videre! Satser på å finne mange fine tips fra deg og bloggen din!

    Julianne :-)

  3. Jeg er helt enig med det du skriver her! Jeg har fått et helt nytt og bedre forhold med mat etter jeg ble veganer, og ble også mye mer glad i å lage mat selv. En skikkelig bra oppskrifts-blogg jeg har funnet er skrevet av en norsk jente (på engelsk da), og alle oppskriftene er sunne, veganske og gluten-frie! For andre som er interesserte i det anbefaler jeg at dere tar en titt på bloggen hennes: http://gluten-free-vegan-girl.blogspot.no

  4. Haha! Det er så utrolig mange folk som ikke vet hva de snakker om når de skal diskutere vegetarmat eller veganisme med meg.. Akkurat nå er jeg bare vegetarianer, men tror jeg er på vei å bli veganer snart. Trenger bare litt mer info og tips på hva jeg kan spise :)

Legg gjerne igjen en kommentar

