Hvorfor veganblogging?

Jeg har lenge tenkt tanken på å blogge om hvordan det egentlig er å leve som veganer i en ganske uvegansk verden. Det er ikke alltid så lett, men etterhvert som man kommer inn i livsstilen så blir det heldigvis lettere og lettere :) Grunnen til at jeg tok steget selv var mest på grunn av dyrene, og at kjøtt, egg og melk produseres på en høy industriell og kynisk skala nå i motsetning til hvordan det var for mange år tilbake. I dagens samfunn trenger man heller ikke animalske produkter i kosten, og alternativene er mange – og veldig gode! I tillegg kan et vegansk kosthold være veldig bra for kroppen, og ikke minst sparer man miljøet.

Og hva er egentlig forskjellen på en hund og en gris? De har omtrent de samme behovene og ønsket om å beholde sitt eget liv. Jeg tenker, ville du ikke spist en hund – burde du heller ikke spise andre dyr. Klarer man derimot ikke å bli helt vegetarianer / veganer – er det selvsagt bra med hvert eneste måltid som er kjøttfritt! :) Jeg håper iallefall denne bloggen kan inspirere flere til å spise mer dyrevennlig.

19 thoughts on “Hvorfor veganblogging?

  1. Herlig :) gleder meg til mer blogging.
    Har levd som vegetarianer siden mai, og jeg har aldri spist så mye og spennende mat. Målet er å bli 100% veganer etterhvert. Flott med blogger som kan gi inspirasjon.

  2. HEI Thomas, jeg har sett dine videoer i NRK og God morgen Norge. jeg har bodd i Norge siden jeg var 13. jeg er ovo-vegetarianer og vil bli veganer også, men trenger litt tid og kunnskap for det. Jeg kjenner heller ikke så mange vegetarianere eller veganere som skal hjelpe med. jeg tenker veldig mye på D-vitamin og B12 i Norge, og at hvor og hvordan vi kan finne dem? kan du hjelpe med litt med det! jeg har et spørsmål i tillegg, at hvorfor spiser veganere glutenfri, gluten er jo ikke animalsk. vær så snill å svar meg så fort som mulig.
    Hilsen: Maryam.
    Tusen takk!

    • Hei Maryam, takk for din kommentar :) Jeg kjøper B-12 og D-vitamin enten på helsekost eller når jeg er i utlandet, for eks. USA. Er ofte der. Der har de litt høyere doser og det er litt billigere. Jeg kjenner ingen som er veganere og som holder seg unna gluten med mindre de ikke tåler det. Ønsker en fortsatt fin mandag :)

Legg gjerne igjen en kommentar

