Veganske vafler

I går var jeg som sagt på middag hos Lars, men han lagde også dessert til oss. Veganske vafler! De var supergode! Her er oppskriften:

  • 2,5 dl soyamelk
  • 0,8 dl rapsolje
  • 3,75 dl mel
  • 2,5 ts bakepulver
  • 1/2 ts salt
  • 1 ss sukker
  • 1 ts vaniljepulver
  • 2 ts kanel
  • 1 ts kardemomme

Bland alt sammen til en røre og sett i kjøleskapet en liten stund. Deretter er det bare å steke i vei. Ved siden av hadde vi soyais med vanilje og varme skogsbær.

13 thoughts on “Veganske vafler

  1. Prøvde disse for første gang i dag, og til og med jeg, med mine manglende kokkekunnskaper, fikk det til. Naaam, alt jeg har å si! De smakte helt fantastisk :D Flott med såpass enkel oppskrift til oss som ikke briljerer på kjøkkenet. Tusen takk!

    • Så godt å høre! :) Det er derfor jeg har denne bloggen, for å kunne inspirere andre til å lage ny mat de ikke har prøvd før. Eller gamle oppskrifter med en vegansk vri.

  2. Tilbaketråkk: Ingen jomfru længere | deborah.dk

  3. Tilbaketråkk: Helt sprøtt – Veganske vafler! | Livet i et grønt kollektiv i Lillehammer

  4. Hver gang vi lager vafler, blir de hengende igjen i jernet, selv om andre tilsynelatende har fått det til. Har prøvd veldig mange forskjellige oppskrifter på veganvafler, men uten hell. Noen forslag til hva vi gjør galt? Hvordan pleier du å pensle jernet, og med hva? :)

  5. Hei! Dette var akkurat den type oppskrift jeg lette etter, uten tusenvis av unødvendige ingredienser! Er det mulig å bytte ut soyamelken med annen plantemelk? Rismelk for eksempel.

    • Hei Gry, du kan gjerne prøve annen plantemelk på disse. Jeg har ikke gjort det selv, men se om det funker. Jo tykkere melk jo bedre, så ville kanskje prøve mandelmelk? :)

Legg gjerne igjen en kommentar

